Då var det över

Ja nu är letandet över och i stallet står en liten kille vid namn Turbin. :) *lycklig*

Kan inte annat än säga att jag var lite nervös när jag satt i bilen påväg ner till Slöinge i dag starx efter 14...
14.45 skulle lille Turbin besiktigas. :)
Timade det så bra att Hanna (Turbins matte) svängde in på parkeringen precis när jag hade stängt av bilen.
I receptionen fick vi order om att lasta ur och gå ner till ridhuset med den lille karbaten. Veterinären som skulle besiktiga blev Jenny Bergold. Henne har jag träffat ett par gånger innan. 

Besiktningen gick bra och Jenny tyckte han var jätte söt! :) Även om hans tålamod var lite kort ibland. ;) 

När det var färdigt och det stod klart att han hade gått igenom flög det tusen tankar genom mitt huvud... 
Helt plötsligt insåg jag att jag är ägare till en 3åring om bara nån timme. Kändes helt knas... men sååååå spännande! :) 

Kl. 16.30 rullade vi in på gårdsplanen på Herrbo gård. Hanna ville se vart han skulle bo så hon körde hem honom åt mig. Det var en förvånad Turbin som klev ur transporten. Det blev mycket nytt för honom i dag den lille stackaren... först veterinären och sedan nytt hem. 
Han fann sig snabbt tillrätta i nya boxen. Med lite hö och vatten så var allt frid och fröjd... :) Tror han gnäggade två ggr. annars stod han bara helt tyst. :) Duktig bebis! 

När papprena var skrivna hade klockan blivit närmre 17.30 och Hanna som skulle på träning fick snabba sig i väg. Hon såg lite ledsen ut när hon sa hej då till Tubbe... :/ Fattar att det måste känns as jobbigt att sälja sin häst! När Hanna hade åkt tog jag in resten av gänget så att Letzie och Tubbe fick hälsa på varann. Det gick bra... Tubbe var lite blyg, och Letzie... ja hon pep så fort han tittade på henne ;)

Jag hoppas verkligen att han ska trivas hos mig. Jag ska göra ALLT för att han ska få det bra! :)
Det lovar jag!  

Tycker att det känns såååå enormt spännande! Har nog inte hunnit fatta det riktigt ännu.



M_N Melinda
2011-08-28 @ 21:30:31
URL: http://munderstreckn.blogg.se/

vilken sötis :D

Anneli Johansson - 3 årschampionatet nästa
2011-09-07 @ 09:28:34
URL: http://stallekekullen.blogg.se/

Men va roligt annelie!!! Grattis till en fin häst. så spännande att han är 3 år också. är han riden mycke?




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0