Stormvarning

Så var det torsdag igen... och ännu en gång stormvarning.
Min kära svägerska som jobbar på taxi har haft 3 lediga dagar..,
så vi har trotsat vädret och ridit i både blåst och regn.

Kan bara säga att regnkappan är att rekonendera. Är super nöjd! Testade den igår för första gången. Hade tänkt att testa den första gången när jag red Caesar. Han är ju gammal och trygg (tänker på om det skule fladdra i tyget) med det mesta. Men eftersom Mia var med och skulle rida på honom fick jag ta Tubbe som testkanin. Tog på mig kappan och rasslade och prasslade med den framför Tubbe i stallet för att se reaktionen. Den blev inte stor... han ryckte till först, sedan brydde han sig inte mer. Då tyckte han det var värre när jag spolade av föttera på honom 15 minuter tidigare ;)

Var försiktig när jag skulle hoppa upp och var beredd på ett litet skutt... men det kom inget skutt. :)
Vi traskade på och trots att det blåste, och både kappa och ländtäcke blåstes upp som en balong runt Tubbe så rörde han knappt en min... Han e bara för go! Var ju som sagt beredd på nått skutt i allafall ;)

Åter till kappan... den har sprätt/veck (som bogveck) i sidorna och mit bak som går att knäppa upp. Detta gör att den sedan täcker hela sadeln när man väl kommit upp på hästen. Vilket jag gillar! :)
Den har en stor luva och reflexer på sig.

Vad tycker ni om Hööks prylar förresten? Jag tog mig en titt på deras hemsida i går för att se om där fanns nått lämpligt att fynda på rean och det fanns det. Jag som redan har massor av schabrak "råkade" beställa två till... på rea. Tubbe fick ett blått med tillhörande luva till. :) Kommer bli flott. Även en brunt dressyr schabrak beställdes. Hittade även en snygg tröja jag ville ha, men den var redan slut, tyvärr.

Vad tycker ni då om Hööks? Jag är väl ingen super kund på Hööks direkt... tycker inte alltid deras saker håller måttet vad det gäller kvalite', tyvärr. Men fina schabrak har dom ofta! Får väl se vad jag tycker om kvalite'n på dom sen ;)


Som sagt har det varit blåsigt i två dagar, och det har regnat en del oxå. 
Idag gick smhi ut med stormvarning klass 2 i göteborg/bohus... så som ni förstår blåste det en del även här. 

Jag och Mia gav oss i väg ut på Caesar och Tubbe i eftermiddags. Vi red i skogen, där va det lite mer lä. 
Vi skrittade mest med hänsyn till att Tubbe blev vaccinerad i tisdags. Men vi travade och tog nån kort galopp oxå. Båda hästarna skötte sig exemplariskt. 

I morgon får dom vila, jag ska eventuellt in till stan för lite ärenden.

Nu ska jag gå in på tävingsdatabasen och skaffa livstidslicens till Tubbe.

På återseende! :)


Anneli Johansson - Bloggtävling i samarbete med Perfect Sit of Sweden
2011-12-30 @ 08:14:47
URL: http://stallekekullen.blogg.se/

sv: dom hönäten är jätte bra tycker ja, förlänger mat tiden lite extra.



Jag tycker hööks är ok, bra priser men man kan inte fövänta sig den bästa kvaliten. Köper mycke ute täcken på hööks, dom gillar jag!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0