Vaccination m.m

Då var julen avklarad för den här gången.
Vad fick ni för kul i julklapp?
Jag fick lite allt möjligt... allt lika bra och användbart :) Är super nöjd!

Fick bland annat en regnkappa som man kan ha när man rider! Super bra eftersom vi inte har tillgång till ridhus alltid. :)
Utav min svägerska fick jag en bok... ; Rid i harmoni med hästen av Perry Wood. Den ska såklart läsas :) Det var väl det i hästväg jag fick.



På tal om hästar förresten så har mina fyrbenta vilat över julhelgen. Har varken haft tid eller ork till ridning i helgen.
Idag däremot var det dax igen. :) Hade med mig svägerskan; Mia. Vi skrittade en runda och bara hade det allmänt mysigt i solen. Märks tydligt att Tubbe har lång päls! Han var nästan lite småsvettig efter 45minuters skrittpromenad. Efter ridturen kom veterinären, jag upptäckte nämligen att Tubbe skulle va vaccinerard senast i dag! Oooups! 
Han var iallafall jätte duktig som alltid. :) Tror han charmade veterinären lite ;)   

Även i morgon ska Mia följa med mig till stallet. Kul med sällskap! :) Det är uppskattat!

Läste förresten om de nya reglerna angående klädsel och utrustning på tävling. Helt sjukt... har dom verkligen inget vettigare att komma med? Tur jag inte har så jätte mycket tävlingsutrustning...! Tråkigt är ju bara att jag antagligen inte kan använda mina 25 års presenter då!?
JW hjälmen har ju en stor logga därbak... fick även ett schbrak av mina bästis. Ett jättefint vitt från jacson, med Emilys företagsnamn på ; Övraby Dressyr. Usch... så trött man blir... :/

Läste även hos Anneli (stallekekullen.blogg.se) om de nya licens reglerna. Så det blir tlll att skaffa en livstidslicens för Tubbe nu så fort som möjligt!!! Hur har ni andra gjort?

Fick en sådan här regnkappa. Den på bilden kommer från Hööks, min från Ge-kås :)

Tubbe :)

Jenny
2011-12-27 @ 22:26:03
URL: http://lilatiger.blogg.se/

Jag har valt att inte lösa livstidslicens... jag kommer säkert att ångra mig men så får det bli... :/

Sara
2011-12-27 @ 23:18:43
URL: http://sarahelena.blogg.se/

Min ponny har redan livstidslicens så vi behöver inte göra något speciellt, däremot har vi börjat leta lite efter en storhäst eftersom jag snart fyller 18, och hur det blir då har jag ingen aning om, men det blir knappast någon katastrof i alla fall ;)

Anneli Johansson
2011-12-28 @ 08:53:56
URL: http://stallekekullen.blogg.se/

Vilken bra regnkappa vill jag med ha!!



sv: ja detta med kläderna verkade helt sjukt när ja släste de först, jamenar då hade man inte ens kunna ha på sig sin ridhjälm! men nu har det ju ändrats till rekomendationer. suck va dom ska hålla på säger ja bara.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0