Helg igen.

Så var det helg igen. Sista helgen i Juli förövrigt. Vart tar tiden vägen? Sommaren är snart förbi...
och allt sker i ett nafs känns det som. Nemo som jag skulle få i gång under sommaren... vi har nog inte ens kommit halvvägs känns det som... :( Den lille rackarn tappar ju skorna hela tiden *morr*

Skulle ridit både han o Caesar igår... men det var så kvavt att jag varken orkade eller kände att det var lämpligt.
Tog igen det idag i stället. Red först Nemo, efter en lång stunds longering. Allt var ju en snudd på lite läskigt i dag när det blåste ute. Men det var bättre nu än sist jag försökte rid honm när det blåste... då vågade jag inte ens spänna sadelgjorden för att han var spänd i hela kroppen. (kan få sadelgjordstvång vid sånna tillfällen).
Denna gång gick det mycket bättre... efter 15 minuters longering + en stunds trix från marken kunde jag kravla mig upp i sadeln.

Jeho... det var riktigt kul idag. För första gången kändes det som att det gick riktigt bra. :)
Han gick fram helt av sig självt och formen kändes bättre... och det kändes som att han trampade mer under sig. :) Riktigt kul! Så kunde du gärna få vara alltid Nemo! :) 
Har varit lite ledsen det sista då jag har känt att jag inte riktigt kan rida honom... eftersom han tappar skor hela tiden (och då blir öm) kan vi inte rida ut... så det enda som funkar är padock. Där har jag inte tyckt det har varit kul att rida, då Nemo är ganska stor och lite lat om man får säga så... Så att jag har inte riktigt orkat rida så länge att det känns som att det gör nån nytta. Har tyckte att han är alldelss för stor... (närmre 170cm)
Men kunde han han varit så alltid som han var idag så hade det inte varit nåra som helst problem att rida i padock. :)

Red ut på Caesar efter att Nemo fått sig en liten omgång i padocken. Det gick bra. Det var varmt men det fläktade lite :)

Jobbar i helgen så nu måste jag tillbaks dit... *suck*

på återseende.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0