På banan igen.

Dax för att ta nya tag... det är måndag.
Helgen är ju borta i nafs som vanligt. Denna helgen hade jag Gavin på besök som sagt... så Tubbe fick nya skor. Det gick bra han skötte sig helt ok. Tålamodet tröt lite mot slutet, men snäll som han är så går han alltid att övertala <3 Det var nämligen så att Gavin hade med sig en hovslagarlärnling. Super trevlig tjej vid namn Carolina. Det tog lite längre tid då såklart eftersom att hon oxå skulle fixa på Tubbes fötter.
Men som sagt Tubbe är snäll... så det gick bra ändå :)

På lördagskvällen var vi på revy. Sibbarps revyn. Det var kul... :)

Sen gårdagen bestod först av barndop. Min barndomskamrat/bästis Sara fick en liten flicka tidigare i höst. Detta lilla pyre döptes igår. Molly Alvina Ellinor blev det fullständiga namnet. :) Sött! :)

Efter dopet blev det ett snabbt klädombyte innan man satt i bilen påväg till stallet. Hade lite planer på att rida Tubbe. Men under tiden jag mockade började det skymma och de planerna ändrades. Det blev Caesar som fick sig en liten skrittrunda i mörkret tillsammans med Jennie & Ragge. :)
Hatar att det blir mörkt så fort nu. :/

Hur gör ni andra?
Undviker ni mörker eller trotsar ni det och ger er ut med pannlampor och reflexer?


Var i stallet vid 08.00 idag. Det blev först ett litet dressyrpass i padocken med mycket skritt. Körde en hel del avsaktningar. Skritt-halt. Lite trav-skritt och trav-halt. Han var himla duktig! Kändes helt okey. :)
Min fine gamling <3 Även galoppen var bra! Ingen dragkamp där inte. Va kul det är att rida när man hittar rätt känsla! Har saknat att träna dressyr. Det blir ju inte så mycket på den fronten nu.

Efter Caesars lilla pass i padocken blev det Tubbes tur.

Måste ju få i gång honom nu igen. Eftersom Jennie hade bråttom till jobbet så blev vi ensamma.
Har inte ridit själv på Tubbe innan... men nångång måste ju bli den första.
Gjorde i ordning honom och gick ut på gården där jag tänkte longera lite. Men det var så hårt underlag och Tubbe var lat som han brukar :D Så jag bytte ställe... tog med honom ut på åkern bakom garaget/verkstaden.
Då så.. då gick det framåt. :) Han travade och galopperade så duktigt så :) Galoppen var bra i båda varven! Tack och lov. Var orolig för vänster.. men det märktes inget. 

Efter det var det dax att sitta upp. Han är bara så cool... inte en min han rörde när jag satt upp...
trots att han vilat i en månad nu! Super duktig. Det var bara i princip att hoppa upp och rida.
Så det gjorde jag... red ingen lång väg... vi red den såkallade fyrkanten. Den rundan tar ca 20 min.
Vilket gick super. :) Är jätteglad för min snälla Tubbe. <3

Äntligen är vi på gång igen. Har längtat efter att återigen få sitta upp på honom.

Sätilaryttaren
2011-11-21 @ 20:36:23
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/

sv; sant, önskar verkligen att ett "vanligt" bett hade passat min lilla dam men tydligen inte =/




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0