Fredag

Har varit ledig idag... å fy va härligt det har varit!

Gavin kom på förmiddagen till Tubbe. Det var dax för nya dojjor på den lille parvlen.
Hade ingen aning om hur han skulle reagera... han hade ju varit lite bråkig sist. (första gången han fick skor då)
Så förväntade mig en del krångel... 
Hade longerat honom lite innan Gavin kom för säkerhets skull så att han inte skulle vara full av spring i benen...

Men det gick hur bra som helst! :) Han skötte sig exemplariskt tycker jag! 
Så nu har även Tubbe 4 skor :) 
Tur man har en bra hovslagare! Gavin du grym! *me like* 
Så nu blir det spännande att se om hans trav utvecklas lite mer... :) 

Hur som helst blev det guldstjärna i boken idag för Tubbe :) <3
Min fina lillkille :)

Efter hovslagarbesök åkte jag hem och åt lunch med pappa. Senare åkte jag ut till en av mina allra bästa vänner och hälsade på. Där har det blivit tillökning... en liten flicka vid namn Molly. Jag har inte träffat henne innan nu (hon är en månad) pga. att jag känt mig lite förkyld, så ville ju inte smitta henne. Men som sagt i dag fick jag träffa det lilla pyret :) Mysigt! Det är kul med barn.. men jag är inte sugen ännu... tro mig.
Säger som min käre Mikael... : -Man måste ju bli vuxen själv först innan man skaffar egna barn ;)
Det ligger nått i det tycker jag :)

Sitter just nu och väntar på att han ska komma hem. I bland suger det att bo ihop med en bonnläpp.
Jobb, jobb, jobb och alltid jobb. :/ En fredag skulle man ju önska att han kunde komma hem i någorlunda tid så man kunde umgås lite.

Just nu är jag as hungrig med...  så då surar man ju lite extra över att han inte kommer hem ;)

Vädret har varit awsome idag! Även igår var det heöt ok väder.
Red ut på morgonen tillsammans med Jennie, Mia (min svägerska) och Lena (Jennies mor) Det var jimla trevligt.
Tubbe var ganska trött nr vi kom hem... :D Till och med lite svettig... sötnöt :)
Caesar hade sina små dampryck under ritten... när vi travade tyckte han hela tiden att det gick för sakta! :D

 


Tubbe <3

Killen som sköter fötterna på min/mina hästar.
Min grymt duktiga hovslagare, Gavin.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0