Underbart väder!!!

Sitter på balkongen och njuter av kvälls solen :) Bättre än så kan det väl inte bli när man har semester?
Det blev ett dopp i det blå i dag och två timmars solintag på Skrea strand i eftermiddags tillsammans med Patric.
Vattnet kändes först iskallt... men sen när man doppat sig och varit i en stund kändes det nästan helt ok ;)
 
Efter strandbesöket blev det sallad på stantons och sedan hemfärd i rask takt.
Gavin skulle sko grabbarna så jag skulle till stallet... Blev lite sen... men hästarna var inne så han och Carolina (hans flickvän/hovslagarlärling) hade redan påbörjat Tubbe. :)
 
Han skötte sig exemplariskt!! :) Är nöjd med honom i dag!
Efter att Tubbe fått nya pjucks bestämde vi att han skulle komma tillbaka i morgon och sko Caesar. Han hade nämligen räknat fel... så det fattades framdojjor i bilen till Caesar ;)
 
Red sedan ut på Tubbe. Det blev en rask runda... små krypen var outhärdliga stundtals... så det blev en del galopp för att komma undan dom. Dock en ganska kort runda.
Väl hemma på gården stod Jennie där... redo att rida Ragge. Hon undrade om inte jag & Tubbe ville ta nåra skutt i padocken tillsammans med dom. Först sa jag nej... kände mig bara trött och svettig. Men jag erbjöd henne att hoppa honom några skutt. Så så blev det.
För att få honom lite mer allert tog hon på sig små, små runda sporrar.
(har ju inte använt sporrar på honom ännu)
Det funkade bra och han verkade hajja ganska fort vad dom ville... ;)
 
Dom tog några skutt över ett kryss på ca 50cm och sedan hoppade dom ett räcke på 40cm ca. Som alltid så är min lille herre lite flummig så det är inte alltid han lyfter på fötterna :b Han rev några gånger, men hoppade även riktigt flera gånger. :) Blev så glad när jag såg honom... oj va underbart söt han är... Tubbe :) *kärlek*
Sen var stackarn rätt mör. Tog in honom och pysslade om honom med en dusch. Vilket INTE var uppskattat från början... Tubbe trodde att slangen skulle äta upp honom. :D Men sedan efter en stund kände han att det var skönt och lugnade sig. Kan lova att han rullade sig rätt friskt i hagen efteråt.... han liknade en ökenhäst med all sand i pälsen :D
 
Måste även berätta om hur duktig Tubbe faktiskt var i går. Vi red förbi grannen när han pressade hö...
Tubbe tyckte det var jätte läskigt först... och han försökte vända och sticka... men jag berättade för honom att det skulle vi inte alls... så jag vände om honom igen och bad honomgå framåt. Först tvekade han igen... men sedan gick han. Jag berömde och klappade hela tiden. Då hade vi den dånande traktorn med pressen som spottade balar ca. 15 meter i från oss. :)  Duktigt tycker jag! :) På hemvägen var vi tvungna att gå förbi den igen... han trippade och flåsade och tyckte det var allmänt läskigt. Plötsligt fick han för sig att dra i väg i galopp, men jag satt lugnt och hejdade honom genom att hålla in försiktigt och prata med honom, och han lyssnade direkt och slutade, och lugnade ner sig. Väldigt duktigt tyckte jag för att vara 4år. :) *kärlek*
 
Imorgon tänkte jag utmana ödet och åka till gekås tidigt. Behöver lite smått och gott. :) Men vill dit innan alla turister, så målet är att vara där runt 9.
 
Till hästarna skall det inhandlas:
Flugspray
Pälsglans
Catago vita dressyrskydd :)
Möjligen ett tunt svetttäcke att ha i transporten. (beroende på priset)
 
Mmm... ja nä nu känner jag att jag har babblat aldeless för länge. :D
 
Hej så länge...
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0