Det känns ännu sämre nu...

Helt underbar låt. Kan inte sluta lyssna... Kinderna är alldeless våta i skrivande stund.
Har haft ett rejält bryt... det är svårt att hålla masken hela tiden, och nu gick det absolut inte längre.

Det har hänt så mycket de sista veckorna... Jag bor numera ensam. Mikael flyttade för ca. 1 vecka sedan.
Vi har beslutat oss för (eller jag) att det blir bäst såhär.
Jag behöver tid för mig själv... känslorna som en gång fanns är inte de samma längre... och hur ledsamt det än är så känns det ändå bra.

Fler saker har hänt... men det är de jag inte kan skriva om här. Hur mycket jag än hade velat... för jag hade behövt lätta ordentligt på trycket. Jag vet varken ut eller in... livet kan verkligen förändras såå snabbt.
Från det att man tillfälligt känt stor lycka kan allt bara raseras på bara några få minuter... och man fattar ingenting.

men jag lever nu.... och ska göra det bästa av situationen. Nångång vänder allt och livet är på topp igen...
Även om det känns hopplöst nu på alla plan!

Tur man har stallet att fly till...
Snabbade mig extra i dag efter jobbet för att försöka hinna rida båda två innan solen försvann...
Det lyckades. Det blev varsin kort runda för båda två.

Tubbe e verkligen helt underbar! Han gör mig på bättre humör iallafall. När vi var ute på vår lilla promenad stötte vi på ensilageplast som låg tvärs över vägen... det fanns bara ett sätt att komma förbi.. gå över. Den inställningen hade jag iallafall... Först var han jätte kritisk, men när han hade fått titta lite närmre på det och jag pratat lite övertalande med lugn röst, så gick han på plasten utan att ens binka. Underbar..... <3 Det kändes bara så bra... han litade på mig. När vi kom tillbaka till gården red jag honom en stund på åkern, travade lite och tog nåra korta varv i galopp.
Det gick riktigt bra och han tog rätt galopp i båda varven och rullade på i lagom fart. Ååå va glad jag är för min lilla Turbin. Så snart våren är här och vi kommer i gång på allavar ska han bli sååå fin! :)

Caesar fick en kort runda han med. Han är ju bäst som alltid. Vi skrittade en liten runda... sedan gosade vi lite innan jag var tvungen att börja mocka och fixa kvällsmaten.

Var hemma strax innan 20.00.

Sedan åt jag... och sedan dess har jag suttit här. Fast vid datorn. Lyssnat på musik och kollat fb. och bara deppat. Gråtit så kinderna är alldelss blöta och svartrandiga av mascaran... och näsan är alldeless tät.
Får väl rycka upp mig nu, förflytta mig till sängen och göra ett försök till att somna.

I morgon är en ny dag... fredag till på köpet. Helgen ska bjuda på fint väder... vad den mer ska bjuda på vet jag inte.
Kanske blir det krogen igen... Det får vi se. 

Godnatt. 

 
Sophie
2012-03-09 @ 00:29:25
URL: http://lordjuss.blogg.se/

Ohh ville bara ge dig en STOR kram! Du är en fin tjej.

Du klarar detta.

Anneli Johansson
2012-03-09 @ 08:02:52
URL: http://stallekekullen.blogg.se/

Men Annelie... :( va har hänt?

tråkigt med din sambo men känns de rätt är de någ de fast de är jobbigt.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0