Lite uppdatering

Kass uppdateirng... ja förlåt jag vet. :/

Börjar komma i gång lite med hästarna nu. Har ridit en och longerat en idag. Känns dock lite segt just nu att hinna med två hästar. Idag var jag hemma från stallet 20.30... och då kan tilläggas att jag åkte näs intill direkt dit från jobbet. Har hand om Bojens skötsel denna veckan... Sofie sköter Ragge delar av familjen Qvarnström är nämligen i fjällen.

Så från och med i lördags har jag en inneboende hos mig. :) Hugo... Jennies hund :)
Känns super kul! Just nu önskar jag ju att jag hade mina gamla jobbtider... vill helst vara med Hugo hela dagarna och leka å busa med honom,eller  kanske bara ligga i soffan å kolla film eller gå en mysig promenad. Sjukt kul med hund... saknar Affe (mammas hund, som sedan nåra år tillbaka tyvärr vandrat vidare)
Just nu i skrivande stund ligger Hugo intill mig i soffan och storsover :D *söt*

Molly (min katt) e inte riktigt lika nöjd med att ha en gäst som jag... Hon stirrar på honom och kommer han för nära fräser hon och reser ragg... Hugo är förståndig nog att hålla sig på avstånd. :) Kan ha dom i samma rum tack vare att han är så snäll... så Molly ligger i ena änden av soffan och Hugo i andra ;)

Helgen som gick var lugn. Inget festande... var uppe sent i fredags och bara ägnade tid åt mig själv.
På lördagen blev det stallet på morgonen... red Caesar, sedan på eftermiddagen fick jag hjälp av en kompis att slänga ut en äcklig gammal skinnskoffa vi hade på ävervåningen... gött att slippa den. Den ligger på tippen nu.
Även lördagskvällen var lugn... mös framför tv:n med hund och godis.

Som lagledare för tkrks div 3 lag i dressyr är det nu dax att ta tag i att boka träningarna för laget.
Har egentligen ingen lust för något sånt, men har lovat så självklart ska jag fixa det.

Efter att Mikael flyttade har jag verkligen börjar tänka på mig själv... vilket jag inte unnat mig innan...

ja nä... skit nu måste jag sova...

Får hoppas jag har mer hästigt att skriva snart.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0