På fötterna igen

Lite stadigare idag än förra gången  jag skrev.
Man behöver ha ett bryt i bland för att rensa upp bland känslorna... och det hade jag ju i torsdags som sagt, så ja nu känns det lite bättre igen.

Städar och röjer i huset när jag har tid... idag fick kylskåpet sig en omgång. Allt gammalt skit som stått där och väntat på bättre tider åkte ut i kväll... kändes sååå gött! Fräscht och fint igen!
Börjar även komma i ordning på övervångingen där ja har stor rensning. Håller på att möblera om, och soffan som står där ska ut... i helgen åker den till tippen. (den är ändå sönder)
Köpte nytt skrivbord för 2 veckor sedan som ska monteras i hop. Det får jag se om jag hinner med i helgen.

Känslan av att bo ensam och kunna få tänka på sig själv och bara styra saker efter sin egen vilja ä just nu guld!
Även om det känns förbannat konstigt oxå... att plötsligt efter 7 år är man helt ensam...
men som sagt, jag trivs som det är nu!

Va på fest i helgen som gick. Bygdegårdsfest... det var kul! Träffade en del gamla vänner. :)
Vad som väntar kommande helg har kag ingen aning om... men om vädret blir så fint som jag hört om, hoppas jag det blir en del tid i stallet. Är även väldigt sugen på att ta ut Oldsen. :)
Idag på jobbet satt vi ute i solen på lunchen och fikan... oj va härligtd et var! Känns som att våren är påväg, äntligen! :)

Red i söndags. Då red jag Tubbe. Var lite för tröt för att orka båda... men det gick bra med Tubbe. Vi tog en liten stund i padocken. :) Ååå va jag är nöjd med den lille plutten :)

Idag blev det en tur på Caesar efter jobbet. Jennie hde redan rastat Tubbe åt mig tidigare på eftermiddagen.
Jag och Caesar joggade en liten runda... lät honom även få en liten galopp... som han älskar. Inget race utan bara en en lugn galopp eftersom jag anser at han inte är fullt i gång. :) Men det var härligt. Kände hans lycka och jag tror jag jag log med hela ansiktet :) Hästar är en bra medicin när man är lite långt i in i sin gene värld och behöver annat att tänka på :)

Dax att inta sängen. I morgon är det redan onsdag... fullfart framåt.


en för mig vårig bild... :)

Sophie
2012-03-16 @ 23:52:59
URL: http://lordjuss.blogg.se/

Nu får du ta dig i kragen Annelie! Saknar dina blogginlägg! Blogga mera! :) Hoppas allt går bra med pollarna. Kram




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0