Måste få skryta lite...

Ikväll är jag stolt!
Måste ha en riktigt bra 4-åring.... enligt mig världens skönaste!
 
Kände mig inte jätte taggad för ridning i mörker när jag gick på jobbet. Men tänkte att nångång ska ju bli den första.
När jag hoppade ur bilen vid stallet insåg jag att det blåste ganska rejält.
Tänkte att det egentligen inte var en super bra ide´ att gå ut ensam med Tube denna afton.
Men...
 
Han var jätte otålig när jag gjorde i ordning honom... blev lite irriterad på honom.
Likadant när jag skulle hoppa upp på honom .Han började backa och krångla. Kände ännu mera hur jag ångrade mig om att ge mig ut i mörker.
 
Hittade inte min pannlampa... men eftersom man har så bra stallkamrater så fanns det givetvis en jag kunde låna. :) En liten... (har en likadan någonstans) man ser inte mycket mer än en meter framför sig och hästen ;)
Men med den traskade vi väg... jag och Tubbe. (Tack för lånet Pia)
Först verkade han lite tveksam... men sen så.
 
Han e så söt... han bara traskar på.
I en buske fladdrade något till (en fågel) och han gör ett litet ryck och går åt sidan...
sedan var allt frid och fröjd igen. Vi var ute ca 20 minuter. Travade under vägen hem och även det gick strålande. Var bara såååå nöjd och glad över min fina lilla häst när jag kom tillbaks till stallet. :)
 
Var bara tvungen att berätta det här... och skryta lite ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
Sophie
2012-10-31 @ 22:32:14
URL: http://lordjuss.blogg.se

Tänk att det kan vara dom där smådetaljerna som kan göra en så glad... :) Duktiga häst




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0