Pinsamheter och blöta kläder.

Allt flyter på... och ja... jag trivs verkligen i nya stallet. :)
Det känns väldigt lyxigt att kunna åka direkt från jobbet till stallet... utan att behöva åka hemom för att byta om.
Allt som allt....  om jag snabbar mig, tjänar jag nästan en timma i tid vad det gäller ridning och stallskötsel nu när jag inte behöver köra så långt längre.Underbart tycker jag!
 
Hästarna stog på kutterspån förut... nu står de på vanlig sågspån. Vilket funkar bra.
Tubbe är lite rörig i boxen som alltid... men i dag när jag skulle mocka hade han faktiskt inte stökat fullt så mkt som igår... positivt! :)
 
Jaja... nu till nått lite pinsamt! :D
Igår kom jag till stallet direkt efter jobbet.... kom in i sadelkammaren där det serveras äppelpaj med vaniljsås *mums* Perfekt mellanmål... Tack för det Anna :) Mmm ja sen iallafall efter att ha mockat tog jag in Tubbe. Hade tänkt rida en sväng på honom. Tog på honom all utrustning och mig själv. Tog alround/hopp sadeln pga. att det regnade. Lånade förut en gjord av Jennie... men det gör jag ju inte nu. Så det är Caesars gjord som används till den sadeln..., vilken är lite stor för Tubbe. Men den brukar funka hyffsat. OM... man inte glömmer spänna den på det innersta! XD
 
Red i väg och kom på efter ca 500 meter att aj aj jag glömde nog spänna åt det sista innan jag hoppade upp... bäst att jag spänner nu. Så jag börjar spänna... men Tubbe börjar backa...
Vilket han gör rakt ner i ett dike... med sten... (delar av en gärdsgård) Känner att jag hamnar lite på sniskan... och sedan är Tubbe ur diket och innan jag hunnit fatta vad som händer ligger jag på marken.
 
Tubbe traskar i väg med sadeln under magen... och jag tänker att ja men han kan ju inte vara så svår att fånga...han går ju så sakta. Dum tanke. För då börjar Tubbe trava...
Får lite panik när jag inser att han är lös.. och sadeln hänger under hans mage... väntar bara på att han sa få panik och börja rusa... men nej då inte Tubbe.
Han joggade i väg över åkern utan att se jätte bekymmrad ut. Försöker få fram mobilen för att ringa Emma... förstår ju att jag behöver hjälp. medans jag letar efter nummret, försvinner Tubbe.
Jag blir lite skraj och börjar springa mot stallet... Hinner tänka många tankar innan jag kommer fram.
 
Men när jag kommer in i stallet drar jag lättnadens suck.... där står Tubbe. Evelina (stallkamraten) hade fångat honom och fått av sadeln precis när jag kom.
 
Världens bästa Tubbe ser inte ens chockad ut. Slänger på sadeln igen och gör ett nytt försök... inga problem. Det var bara att rida... som om iget hade hänt. Är han inte världens bästa 4 åring så vet jag inte vad... :)
 
Ja så det var gårdagens pinsamheter.
Idag har det varit lugnt på den fronten. Idag var det mesta blöta fötter/kläder.
Naturligtvis började det ju regna lagom tills dess att jag slutat jobba... typiskt.
Men jag hade planer på att rida ändå. Hade med mig regnrocken. Träffade Birgitta i stallet (ägaren). Vi beslutar oss för att trotsa regnet och rida en runda. Vilket jag inte ångrar för det var kul! :)
Det blev en ganska lång runda... i skogen. Med mycket vatten och gegga :) Skojsigt! :)
 
Kan bara säga att jag är mer än jätte nöjd med min regnrock från ge-kås. Kan varmt rekomendera att köpa en sån! Var helt torr på alla kläder trots att ha ridit i ösregn i ca. en timma!!!
Det enda stället jag var blöt på var fötterna...
Att rida i regn är underskattat... det är inte bara jobbigt. Ska tänka på den här dagen om jag ska rida fler gånger när det regnar! ;)
 
Nu dax att somna...
 
Avslutar med en bild på Hööks regnkappa som liknar min på pricken ;)
 
 
  
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0