Regn regn och åter regn

Idag hann jag iallafall rida innan det värsta regnet.
Hade planer på att rida Tubbe och longera Caesar... (den planen har jag haft fler gånger den här veckan)
Men det blev ändringar i den planen även idag.
 
Det blev utritt idag med tillsammans med Birgitta och Carillo :)
Idag fick Caesar följa med ut på en runda. Han satte ett högt tempo från början och tyckte nog att det var riktigt spännande att vara ute på nya vägar. :) Mest skritt... men en del trav blev det oxå.
 
Mitt under färden träffar vi på min käre hovslgare :) (han skor åt en tjej som har sina hästar/sitt stall i närheten av oss) Han blev ganska paff när han såg mig :D Vi stannade intill och pratade en kort stund...
 Caesar var som en osalig ande... som vanligt... han unde absolut INTE stå stilla... :D
Sa till Gavin att det passade bra att jag stötte på honom... för grabbarna behöver nya skor.
Vi skulle höras av...
 
Ridturen bjöd på nåra vägar jag inte prövat ännu... eller rättare sagt stigar :) Kul kul!
 
När vi kom tillbaka skyndade jag mig att ta in Tubbe så att även han kunde få sig en liten rastning.
Såklart började det stänka lite när vi gav oss av... men det struntade jag i.
Tubbe skötte sig lika bra som Caesar.  :) Trots att det började mörkna och regnet föll var han inte särskilt tittig utan lunkade på precis som jag bad honom. Vi travade mest... två galoppfattningar gjorde vi oxå och båda blev rätt :)
 
I morgon vilar dom. Jag ska på middag med tjejerna på jobbet 19.00.
Så det blir endast mockning i morgon.
 
Nu är det återigen sovdax... i morgon är det äntligen fredag igen *underbart*
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0