Förberedelser och träning

Veckan rullar på i vanlig rask takt!
 
Träningen i söndags gick riktigt bra! Tubbe var duktig!!! :)
Vi övade på galoppfattningar igen, halter och lite ökning. Halterna hade blivit mkt bättre sedan sist! :)
Fattningarna börjar bli bättre dom oxå, han är lite raskare nu :) Vi avslutade träningspasset med att jag red igenom programmet en gång. Vilket faktiskt gick mycket bättre än jag förväntat mig. :) Super kul!
Tror väl dessvärre att han kommer vara ganska  så spänd på söndag,
så nja... kanske inte att det kommer kännas lika bra då :b *haha*
Jaja... har samma mål nu som jag hade de första gångerna jag tävlade med Caesar...  Målet är att inte bli sist i resultatlistan. Allt är bättre än att vara sist... :) Men allt kan hända, vem vet va Tubbe säger som dressyrstaketet? ;)
 
I måndags skrittade jag och Tubbe ut en runda... meningen var att det precis som sist skulle vara skritt på lång tygel.. men TUbbe var ganska pigg och spänd, så det blev skritt men inte på långtygel hela rundan.
Vi tog en kort liten jogg oxå på väg hem.
 
I tisdags vilade han.
 
Idag red vi ut. Meningen var att jag skulle rida bort till grannstallet och låna deras paddock en liten stund. Men tyvärr var det lektion där, så det blev inget dressyrande där. Körde lite galoppintervall...körde även lite tempoväxling i traven. Kanske inte den träningen jag hade planerat idag.. men det funkade det oxå. Var inte jätte laddad för seriös ridning idag, så kanske var det lika bra att paddocken var upptagen. ;)
 
I morgon är det dax för sista träningen innan tävlingen. Jag hoppas den ger en lika bra känsla som sist. :)
 
Sadeln är nyputsad, gjorden och padden är tvättade och ett sprillans nytt schabrak från schockemöle pryder sadeln. Så... det borde ge en bra känsla i morgon. :D
 
Har kollat över ina kläder, det enda som måste tvättas verkar vara det vita handskarna, så de ska tvättas i morgon eller fredag. :) Har inte bestämt ännu vilken tävlingstopp jag ska ha, antingen den nya blå med krus från Hööks, eller min vita från Pikeur. Vi får se. :)
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0