Ordning och reda.

Jag är lite utav en ordningsperson....
 
Jag har oftast väldigt bra koll på mina saker och ordning i mina förvaringsutrymmen i stallet...
Något jag avskyr är att behöva städa upp efter andra som har mindre god ordning ;)
Som tur är så har de flesta i våt stall bra ordning! :)
 
Finns väl väldigt många smarta tips på stallförvaring.
Ett bra exempel på det (som jag fick när jag kom till Pixsjö) är att förvara sina borstar, broddar och skydd i en liten vagn. Vagnarna vi har är köpta på Öb och kostar ca. 100:-
Mycket praktiskt med allt på samma ställe och dessutom ligger det luftigt!
 
Annars förvarar jag benskydd (rena benskydd) i plastbackar i en garderob.
Lindorna ligger förtillfället i sina förpackningar på en hylla i garderoben de oxå :)
 
Har två garderober i stallet. En i sadelkammaren där jag förvarar hjälmar, handskar, sporrar, väst och stövlar.
Min tävlingsbag med nummerlappar, vita benskydd och diverse andra bra att ha saker står oxå i denna garderob.
I den andra garderoben förvarar jag då som sagt benskydd, lindor, ländtäcken och longerings/tömkörnings utrustning. Fleecetäcken, nåra extra schabrak och transportskydd. :) Mycket smidigt!!!
 
Vad har ni andra för tips på bra förvaring? :)
 

Här följer några bilder på mina förvaringsutrymmen. :)
 
Vagnen med ryktborstar m.m
 
 
Garderoben i sadelkammaren.
 
Gardeboben i nya "täckesförvaringsrummet" i stallet.
 
Tubbes täckeshylla.
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0