Rastlöshet och snurrigt i skallen

Det är lördag idag.
 
Vilket jag inte hade koll på i morse...
Alla röda dagar och ledighet har gjort att det blivit lite snurrigt i min lilla hjärna, jag har helt enkelt inte riktigt haft koll på veckodagarna hela tiden :S
Vilket då i sin tur ledde till att jag hade ju såklart (trots anteckningar) helt stenglömt att jag skulle morgonfodra i morse. Så hästarna fick sitt morgonhö ute på förmiddagen. Klantigt... kände mig sååå dum och slarvig när jag fick reda på detta... :( Jaja, man är ju inte mer än människa, och ibland glömmer man saker helt enkelt...
Men det känns ändå så kasst. :( men inget att öra åt nu. Kommer ju inte glömma att fodra i morgon iallafall ;)
 
Red ut en liten runda med Emma och Lukas igår. Vi hann dessvärre inte så längt innan regnet kom...
Men det var ju så att hästarna fick rört på sig en halvtimma iallafall :)
 
Idag red jag ut tillsammans med Jennifers syster. Det gick väldigt bra och var trevligt!
Min lille gosse var precis som de senaste utritterna väldigt pigg och allert :D
Njöt vart galoppsprång vi tog och satt med ett fånigt litet leende på läpparna hela tiden :)
Ska rida även i morgon såklart, vilket jag redan ser fram emot <3
 
Skaffade mig en ny mobil igår, en julklapp till mig själv. ;)
Det blev en Sony Xperia V. Det var den enda jag fastnade för... den är inte riktigt lika stor och klumpig som de andra jag tittat på. Det är inte precis jätte lätt att ha de nya telefonerna i fickan på ridbyxora ;) Det har jag ju kunnat med den jag haft hittills... (SonyEricsson Xperia Active)Så nu antar jag att jag hädanefter får ha kläder med innerfickor eller armbindel... ? ;)
Äh vilka i-lands problem :b Håller iallafall på att lära mig den nu...

Det ska nog bli bra det där :D
 
Är inte van vid att vara ledig såhär långe som vi varit nu...
Så i två dagar har jag på något konstigt vis känt mig rastlös! Hur det nu är möjligt.
Har försökt att slappna av och bara sitta och kolla en film eller läsa en tidning... men det funkar inte för mig.
Jag är van vid att ha lite tempo och rutiner på vardagarna... så att se en film eller sitta i soffan med en tidning, det är saker jag gör efter att ha avklarat jobbet och stallet... då känner jag mig färdig för dagen och värd att slapna av i soffan. Nu när man varit ledig i lite fler dagar än vanligt försvinner rutinerna lite och kroppen går in i något slags slowmotion-tempo i bland som jag inte är van vid... det gör att jag känner mig så ruskigt rastlös stundtals...Helt galet att man inte bara kan slappna av helt och njuta av att inte göra någonting när man väl är ledig såhär lång t :S
 
 
Mhmm.. snart dax att sova så man orkar ur sängen 06.30 för att fodra 5 små hungriga pållar :)
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0