Ja vad ska man säga...

Har varken haft tid eller lust att blogga veckan som gått nu.
Det har hänt lite grejer sen sist jag skrev...
 
Hade utfodring och utsläpp förra helgen... var ganska trött, det blev inte så mkt sömn...
Började fredagskvällen med att handla, sedan åka till Tubbe o mocka...
Åkte sedan hem och bytade om för att göra mat. Skulle ha fn besök... Emily & Noel lille :)
 
Får i samma stund som jag ska börja med maten reda på något väldigt tragiskt... :(
En vän till Patric (en av hans allra bästa), Henke...
Han hade valt att gå en annan väg än oss andra och finns numera inte längre bland oss...
Så fruktansvärt ledsamt. :( Fattar det fortfarande inte, känns helt overkligt när vi pratar om det.
Kände inte honom så väl egentligen, men vi har traffats ett par ggr, och kan bara säga att jag tyckte om dig Henke!
Önskar jag hade fått träffa dig fler gånger! Jag hoppas du är någonstans nu där du mår bra!
Jag hoppas vi ses igen i nangijala! Tänker på dig <3
 
Ja så som ni förstår... så var mina tankar på helt andra håll den kvällen än hos Emily & Noel (förlåt)
men vi hade en mysig kväll ändå. Efter att dom begett sig hem agerade jag skjuts åt en killkompis, sedan åkte jag till Patric. Ville verkligen inte att han skulle vara ensam i detta läge. Vi satt uppe och pratade en stund.... så det blev ganska sent. Hann inte sova knappt 4 timmar innan klockan ringde igen.
 
Var som en zombie... åkte hem och vilade efter utfodringen, men åkte senare tillbaka och red en sväng på en pigg Tubbe! :) Sedan grejades det lite här på övervåningen.
 
Lördagskvällen spenderade jag med att byta gardiner... och sedan kollapå tv med en godispåse.
Hämtade sedan Patric i stan efter att ha varit ute och ätit med sina vänner. Termometern visade då 16 minus!!! *brr* Även denna natt blev det fattigt med sömn.
När jag gick upp på söndags morgonen halv sju visade tempen 17 minus! Fy s*tan va kallt det var!!!!
 
Jaja... hela söndagen var bara slapp. Spenderade mesta tiden halvsovandes i soffan. Men det var skönt.
 
Efter det har veckan flutit på.
Har grejat lite nästan var kväll här på min övervåning.
 
Förutom i går... då var jag i stallet en liten stund extra. Red ut med Felicia och Ted.
Var ganska kallt och halt, så blev en kort skrittrunda. På väg tillbaka gick vi ut på en åker...
Tubbe var pigg så testade lite trav... han gjorde några ryck, så trodde han skulle börja bocka... men nej då. '
Han faller även in i lite galopp. :) Bara väntade på bockningar... men nej.
Inte förrens vi kommit av åkern och börjat skritta igen... då ni....
Då passade han på! Ett rejält bocksprång utan förvarning gjorde han. Vilket resulterade i att jag nog flög 30cm ovanför sadeln och landar framför den på hans hals.
Han lyckas även knocka mig... så nu vet jag hur detkänns att få en "smäll på käften" av en häst! AJ!
Kunde knappt äta när jag kom hem....
men jaja... jag satt ju kvar ;)
 
Han har mkt energi nu den lille busen! :)
 
Oj nu blev klockan jätte mkt. Måste sova nu.
Godnatt... på återseende.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0