Programridningen 25/7

Lika fint sommarväder idag som det varit större delen av veckan... så ja det blir nog playan idag. ;)
 
Jaja... iallafall....nu vill jag berätta om programridningen igår. :)
 
16.45 mötte jag upp Bodil & Tina Binnås vid Björkängsmotell. Sedan körde vi tillsammans upp till Veddige och Viskadalens ridklubb. Tubbe står som alltid som ett ljus i transporten *kärlek* :)
 
Kom dit och anmälde oss och betalade. Bodil var snäll och hjälpte mig när jag laste ur och även att hålla medans jag sadlade. Tubbe var lugn och snäll. Som tur var, så var inte flygfäna så jobbiga denna kväll eftersom solen inte stekte på hela tiden, men det var fullt tillräckligt varmt ändå ;)
 
Han skötte sig bra på framridningen... höll ett raskt tempo. Han kändes piggare än vad jag trodde att han skulle vara i värmen. Stretade såklart lite när jag böjde och ställde till en början... men det kändes ändå helt ok.
Fick igenom det rätt bra.
 
Vi var start nr 2.
Väl inne på banan dog han lite som alltid... :/ Så fort man inte har pekpinnen (spö) med sig så blir det lätt så.
Men det gick väl hyffsat ändå. Galopperna funkade... lite seg på att ta höger galoppen, fick kicka i gång honom lite där. Så det blev lite vingligt... kände även att han hängde lite i handen på mig i höger varv.
 
Men på det stora hela gick det väl ok...
Tänkte väl när jag hade gjort hälsningen och gått ut... att nja.... kanske inte något finlir och super snygg ridning...men med tanke på hur lite vi har tränat var jag ändå väldigt nöjd. Trots att Tubbe kändes ganska lat stundtals. ;)
 
Så förvåningen blev stor när jag hämtade protokollet....
68,7% fick vi!!!!! Hur gick det till?! :D
Grymt! Blev jätte glad såklart. Så därmed satte han sitt personliga rekord! :)
 
På kommentaren stod det ungefär såhär:
Prydlig uppvisning, lydig häst. Lite vingligt i bland.
Rätt tempo. Lite mer balans på bakbenen. Prydlig sits och fina vägar :)
 
Helt ok tycker jag ;)
 
Nästa vecka rier vi en LB:1 och hoppas det funkar det med :)
 
Det gick även mycket bra för Tina vars häst gjorde sin första dressyrstart!
Det såg bra ut! Så nu hoppas jag ni åker ut och tävlar framöver! :)
Tack för mycket trevligt tävlingssällskap igår! :)
 
Två bilder från igår. :) Tack Bodil för dom!
 
 
 
 
 
 
 
 
Tuuli Elmgren
2013-07-27 @ 16:21:44
URL: http://tuulielmgren.blogg.se/

Jättefin blogg!

Tuuli Elmgren
2013-07-27 @ 21:25:00
URL: http://tuulielmgren.blogg.se/

Sv; Tack! Jaha var det du, vad kul! Ja han är helt underbar (:

sara - Dressyr på elitnivå och inridning av hopp ponny
2013-08-01 @ 15:02:31
URL: http://saragranberg.horseworld.se

fina bilder!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0