Sommar på riktigt

Det har varit varmt i en veckas tid nu. Med strålande sol! :)
 
Har solat en del i vår sommarstuga i Skrea... gjorde det vanliga misstaget att bränna mig det första jag gjorde :b
Första doppet är även det avklarat! Badade först i Skrea i förrgår... tempen på vattnet var helt ok. :)
På kvällen blev det ett kvällsdopp i Byasjön med Patric. Men det var kallt! :D
Igår åkte jag ner till Olofsbo till Patrics familj som har sin husvagn där borta. Så då badade jag och hans syster tillsammans med hennes galna hund Xena. :) Det var kul! och även då var vattnet as gött!
 
Idag är det lite molnigt. Men det är ganska skönt på sätt och vis. :)
 
Ikväll var det ju då meningen att jag skulle på programridning. (fick mail om att det fanns plats idag om jag ville vara med) Har svarat att jag gärna kommer.... men har inte fått nått svar tillbaka, och finns inte med i startlisan ännu... *hmm* Får ta och kolla upp detta...
 
Red ett litet dressyrpass på banan i förrgår. Det gick riktigt bra! Tubbe var så duktig så. Inga protester utan allt bara flöt. Körde mkt trav med lättridning och låg form. Ställde och böjde... körde lite olika snirkliga vägar och han följde så fint :) Red som avslutning LC:1 ans vägar. Funkade helt ok. Tappar honom lite, så att han kommer upp lite i formen i galoppfattningen, men det får jag väl leva med så länge. Han gjorde allt jag bad om och fattningarna funkade. Så jo jag är nog lite peppad inför en eventuell programridning i kväll. :)
 
Det blev en sen kväll i stallet även igår. (kom hem kl. 23.20 i förrgår) Landade i sängen klockan 23.15 ca.
Igår red vi ut. Han var lika fin igår! :) Fin form ute, tog galopp från skritt i bra form!!!
Man kände hur han laddade med baken in under sig riktigt bra till och med! :) Tänk om man kunde lyckas med sånt alltid :D Så ja, igår hade han varit DYR om han varit till salu. Han är så go min lilla fina pålle <3
 
Beställde även tid igår till sadelutprovning. Detta kommer ske på måndag.
Först och främst är det koll av mina egna sadlar som gäller. Vill veta hur "illa" eller "bra" de ligger på honom. Har ju märkt att han inte varit riktigt nöjd över dressyrsadeln förut. Vi får se vad dom säger...
 
Hopp hepp... lite städning av huset står på schemat nu. ;)
Får ju se till att få något vettigt gjort även om man är ledig *haha*
 
Återkommer i nästa inlägg med resultatet från programridningen.
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0