Dagens händelser

Tisdag och veckan är i full gång.. :)
Är fortfarande jätte trött på morgnarna och längtar riktigt mycket efter semester!! Som tur är kan man tillbringa en stund  istallet var dag efter jobbet, vilket ger tillbaka en del energi :)
 
Det blev lite shopping från Hööks rea trots allt...
Kollade in på deras hemsida i morse på jobbet vid 08.00. Hittade 3 saker.
Det jag klickade hem blev det här: Nr.1: marinblå pike' tröja för 124:-
Nr.2 Fleecetäcke i marinblått och vitt för 149:- (tror jag det var)
Nr.3 En westernfilt i brunt för 79:-
 
Helt överkommligt tyckte jag ;)
Så ja nu är det väl bara att vänta och se om allt kommer. Det hoppas jag på :)
I och med detta lilla shoppingtillfälle insåg jag att kag har en del schabrak jag egentligen borde sälja eller kanske till och med ge bort.Ska nog kolla igenom mina gömmor i källaren ;) 
 
Tubbe & jag... vad hittade vi på i dag då?
Jo vi tog ett litet men ganska intensivt dressyrpass i padocken,
tillsammans med Emma och Alfred (fjording på 4 år).
Tyckte det kändes helt ok idag jämfört med förra gången jag försökte mig på att rida dressyr (vilket var typ 3 veckor sedan). Galopperna satt och framåtbjudningen var rätt okej tycker jag. Behövde inte pusha på honom särskilt mycket idag. :) Så ja... kort sagt; nöjd med dagens pass.
Jag lyckades till och med sitta hyffsat. Kanske berodde det en del på att jag red utan säkerthetsvästen också.
När jag har den och rider dressyr brukar den ta i på bakvalvet på sadeln vilket INTE är bekvämt, utan väldigt irriterande!
 
Efter vårt lilla pass i padocken blev det en liten tur i kärran (sulkyn, heter det kanske) efter Lukas tillsamans med Emma. Det är kul att se en häst arbeta från det hållet också. Tänk va kul att kunna ha en så allsidig häst!
Om bara någon vecka är det dax för Emma& Lukas att styra kosan mot Fjordhäst SM i Norrköping (tror jag det var) Där ska de ställa upp i bla. en LA dressyr och sen blir det kanske nån hoppklass med.
Är övertygad om att det kommer gå bra :) Lukas är i fin form nu! Lycka till!
 
Mhmm... det var dagens händelser.
 
I morgon ska mitt lilla bustroll vila... då ska jag nämligen ev. träffa den bästa av mina bästa; Emliy.
Kan ni tänka er vi ska ses utanför stallet och utan hästar! ;) Helt fantastiskt. *haha*
 
 
Tubbe och världens bästa Emily <3
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0