Dax för nya utmaningar.

Känns verkligen som att vi kommit igång nu...
Rider 4-5 dagar i veckan nu... det har jag inte gjort på nästan hela vintern. :)
 
Tack vare snön som kom för två veckor sedan har jag unte kunnat köra till Emily och träna som det var tänkt. Men jag har försökt träna så gott jag kan på egen hand. Tubbe fortsätter att var PIGG! :)
 
Red ut igår tillsammans med två av mina stallkamrater... blev mkt trav/jogging. Han kändes fin lill-killen :)
Påväg hem blev det lite galopp med och då passade han på att göra ett rejält glädjeskutt... :D
och sedan låg han på som bare den... fick kämpa med att hålla in honom :b När vi saktade av kunde jag samla honom så mkt i galoppen så att han nästan stod på stället och galopperade, det var fräckt! :)
 
Idag red jag ut med Felicia och Ted. Tog en lite längre runda än vanligt. Vi passerade en vägtunnel och red även utmed motorvägen... vilket Tubbe tycker är läskigt... lastbilar tillhör inte favoriten. Men han skötte sig bra för att vara fem år och gå där för 3:e gången i sitt liv :)
Vi pratade lite om träningar m.m under ritten... påväg hem undrar Felicia om jag hade tänkt hoppträna med Tubbe framöver... jag sa att -ja det var väl tänkt att vi skulle göra något sådant ja.
I nästa stund bestämmer vi att vi ska hoppträna tillsammans redan i morgon 18.30 i grann-stallets padock...! :D
Spännande!!!! :)
 
Om snön håller sig borta ska vi börja träna på allvar hos Emily nästa vecka!! :)
Kul! Så som han är att rida nu så känner jag mig as taggad!
Snart dax att anmäla sig till första tävlingen oxå. :)
 
Till helgen är det påsk... och då är det "Äggahoppet", på söndag.
Har väl nästan bestämt att jag ska vara med på 40 cm. Beroende på hur det känns i morgon. ;)
 
Förutom det har vi planer på att kanske åka till Elima och kolla bilar under helgen eftersom detär stor customshow där :) ska även fira två kompisar som fyllt år.
 
Mm ja... en liten snabb uppdatering där ja.. återkommer snart igen.
 
Hej så länge! :)
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0