Som alltid... borta bra, men hemma bäst!

Då var man tillbaka på hemmplan igen efter 4 dagar i London. :)

Har haft en mycket bra resa och har sett såååå mycket! Har verkligen fått uppleva att en storstad aldrig sover! Att shoppa på Oxford street en lördag... det är inget att rekomendera om man är folksskygg... ;)
Om man klagar på att det är trängsel och mkt folk på Gekås, då har man inte varit i London ;) *haha*

När vi kom fram på torsdagen startade vi med att gå en promenad, då tittade vi på Big Ben och Westminister Abbey bla, sedan köpte vi tunnelbanekort för att ta oss till hotellet och checka in. :) Hotellet var litet och mysigt, vi tyckte det passade oss perfekt. Efter att ha lagt av bagaget begav vi oss ut igen, på en liten upptäcktsfärd.... till Harrods. Shit... vilken affär! 5 våningar!!! Där fanns ALLT! Helt galet... *haha*

Fredagen spenderade vi till fots. :D (Patric glömde sitt tunnelbane-kort på hotellrummet)
Vi startade med att gå lite i Regents park (mysigt), påväg till Madame Tousouds.
Vaxdockorna är verkligen skrämmade lika riktiga människor. Det var nästan lite kusligt :b Inne på Madamde Tousouds fick vi uppleva allt från superstjärnor till skräckhus, historia kombinerat med åkattraktion och bio.
Kort sagt; vi var imponerade!!! Helt klart värt inträdet!

Efter att ha sett detta spektakel vandrade vi vidare. Eftersom vi glömde vår karta hemma på hotellrummet gick vi lite vilse... vilket ledde till att vi verkligen fick se London kan man säga. ;) Vi räknade ut när vi kom hem att vi hade gått över en mil den dagen :) Vi såg denna under denna dag; Trafalgar square, Picadilly circus, Waterloo, Kungliga hovstallets muséum med "horsegurads" utanför, vi var även över på "andra sidan" floden och gick i Jubeliee garden på en super mysig liten marknad (påminde om Lisebergs julmarknad) m.m
Vi hann med att äta god mat oxå på en större pub i stan. :)

Ben och fötter var rejält trötta efter denna fredags sightseeing ;) men det var det värt!
Är grymt imponerad av London och alla dess vackra byggnader!

Igår började vi med att ta oss till Buckingham Palace för att titta på vaktavlösningen.
Mycket pampigt och ganska mäktigt att se :) Vi var verkligen inte ensamma om att vilja se detta...
Det var proppfullt med folk! När vi fått se vakterna begav vi oss upp till stan igen för lite shopping.
Men att shoppa på Oxford street en lördag måste ju vara det mest korkade man kunde göra...
Det var massor av folk och trängsel... *urk va jobbigt* men en spännande upplevelse det med!
Var inne på Victoria´s Secret... Wow! :) Massor av lyxiga och fräcka underkläder.
Fick med mig två styck Bh och 3 par trosor hem. :) Nice!
Hittade även min stora favorit bland Londons alla affärer :b... : Primark! Som måste vara Londons svar på Gekås!
Super billigt och sjukt mycket folkFick med mig en tröja, en cool stickad väst och en super söt plånbok :)
Hade nog kunnat shoppa mkt mera där.... men man orkade inte var där så länge pga. alla människor och trängseln.. tyvärr... men helt klart en av mina absoluta favoriter! Hit åker jag gärna igen ;)
Påväg hem skulle vi ta tunnelbanan... detta var bland det läskigaste under resan... det var så otroligt mkt folk som skulle åka med. Vi tryckte oss in i tågenoch man stod som packade sillar... :S Nervös som man är kan man ju då inte låta bli att tänka ; Tänk OM det händer något nu... , tåget spårar ur, någon tar fram ettt vapen, panik utbryter.. Hua! Ingen trevlig upplevelse alls faktiskt.

Vi avslutade iallafall lördagen med ett besök på en väldigt mysig, typisk engelsk liten pub som låg inte låg så långt från vårt hotell. Mycket god mat och trevlig stämning. En perfekt avslutning på en bra resa! <3

Hemfärden startades kl. 02.00 i natt då vi tog en taxi till Victoria Coach station, där vi sedan  02.40 hoppade på bussen mot Stansteds flygplats (tog ca. 1,5 tim). Strax efter 06.00 gick vi ombord på planet som lyfte 06.40 och flög oss hem till Göteborg.

London var riktigt nice! Men oj  va skönt det var att komma hem till lugnet här hemma i Sverige igen ;)

Efter en pizza och lite vila tidigare idag, åkte jag till mitt lilla Tubbe-troll och red ut en sväng! Härligt!
Tur man inte bor mitt i en storstad ändå ;)

"Borta bra, men hemma bäst!"