Tubbe-troll har varit hos frisören... igen ;)

Det har inte hänt så mkt här sedan vi kom hem från London.
Tubbe har det ganska lugnt.
 
Red ut ensam i mörkret i torsdags... gick ok. Men blev påmind om att det faktiskt är en 5åring jag rider på och att rida ensam i mörker är inget jag egentligen gillar. ;)
 
På lördagskvällen var jag & Patric hos Emily, Eric & Noel. Mycket mysigt!!! Det gör vi gärna om snart igen :) <3
 
Igår (söndag) var vi uppe hos Emily. Tubbe-troll blev Tubbe snygg och stilig tävlingshäst igen ;)
Han skötte sig väldigt bra precis som förra gången. :) Vilket jag inte hade räknat med efter att vi hade en liten dispyt om ur vida man beter sig, precis innan vi åkte till Emily. ;)
 
Efter friseringen tog vi oss en liten sväng om i ridhuset. Till sällskap hade vi Eva & Pius, Emily & Rapunzel :)
Hade inga höga förväntningar på min lille häst eftersom han vilat så mkt... utan hade väl mest tänkt jogga honom och känna så att han kändes ok.
Han var pigg när vi började, förväntade mig nästan lite bocksprång i första galoppfattningen... men icke. :)

Efter att ha ridit en stund var jag sådär löjligt lycklig och nöjd över honom, att jag var tvungen att kläcka ur mig; -Fan var jag älskar mig häst! Han är ju bara för bra!!! :)

Övade ryggningar och skänkelvikningar. Ryggning har han börjat förstå nu! Han gjorde tre riktigt bra i går!
Det var så kul att rida! Han var pigg och gjorde nästan allt jag bad honom om...! Om än han blev lite stark i höger varvet ;) men det gör verkligen inget... han var jätte duktig med tanke på hur lite riden han varit på sistone (vilat från och till i 2 veckor.
 
Tesade vägarna i LA:1an. Meningen var att jag skulle rida den för första gången på lördag... Då är det programridningen på klubben. Domare för dagen är Britt Hammar.  Men vi får se hur det blir, än sålänge är det inte så många anmälningar tyvärr... :/ Återstår att se hur det blir.
 
Jaja... åker till ridhuset och motionerar min lille prins i morgon och hoppas han känns lika rolig att rida då :)
 
Snart jul, till helgen blir det till att dricka lite glögg, äta pepparkakor och julpynta lite både hemma och i stallet :)
 
Nu dax att krypa till kojs såhär efter en kväll med styrelsemöte.
 
Godnatt!
 
 
Såhär såg vi ut förra julen :)
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0