Nyklippt Turbin!

Igår var vi på besök hos Emily på Övraby.
 
Det var dax för Tubbe att bli friserad :)
Han reagerade inte ens när saxen gick igång... duktigt! När Emily hade klippt en stund och hon kom ner under magen på honom sänkte han huvudet. Han tyckte det var skönt :) <3
Är som vanligt jätte stolt över min super coola! :)
Så nu är han alltså blivit friserad och ser ut som en vuxen,seriös tävlingshäst igen :b
 
Efter friseringen red jag en stund i ridhuset. Emily hjälpte mig en stund. Vi övade skänkelvikning.
Tubbe var jättefin när jag värmde upp... bra bjudning och inte alls stretig och stark! Jag red med ett leende mest hela tiden! :D Skänkelvikningarna går framåt! Undan höger är enklast än så länge ;)
Jaja, övning ger färdighet... på torsdag övar vi vidare när vi ska dit och rida lektion igen. :)
 
Red ut ensam i kväll i busvädret. (regn och blåst)
Tänkte först låtit honom vila idag, men så blev jag så ridsugen att jag inte kunde låta bli.
Så det var bara att ta på sig den långa svarta rocken och på med alla reflexer, sen gav vi oss ut.
Valde att skritta nästan hela rundan idag. Tycker vi gör det ganska sällan nu för tiden.... det blir oftast farfyllda utriter. :)
 
Trots blåst, lite regn och mörker går han så snällt fram överallt.... :) Han gör att min mörker rädsla blir mindre.
Jag känner mig trygg med honom.... <3 Min fine häst!
 
I morgon blir det nog vila för herrn tror jag.
 
Jag återkommer senare i veckan med rapport från träningen...
 
Nu ska jag ta en kvällsfika och smaka på "Bananbröd" som Patric bakat! <3 :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0