Storm...

Sitter på övervåningen och lyssnar på ovädret som börjar ta i nu...
 
Man är ganska liten när vädrets makter styr.
Det har varit en konstig dag idag... en oros känsla har funnits hela tiden.
Klass 3 varning utfärdades under förmiddagen och föräldrar uppmanaeds att hämta sina barn på dagais
senast kl. 15. Buss och tågtrafiken ställdes in från och med kl. 16. 
Vi hade orderstopp utsatt till kl 14.40 (vilket är två timmar tidigare än normalt.) Så att lastbilen med alla varor skulle komma iväg så snabbt som möjligt. Klockan 15.00 slutade vi för dagen...
Det kändes nästan som taget ut en film... och överallt diskuterades det om denna storm som skulle komma...
och nu har kommit. Hästarna kom in redan vid kl.14. Så jag gav dom extra hö och vatten när jag kom dit efter jobbet. Tyckte det kändes som att Tubbe verkligen förstod att allt inte var som vanligt, han var nämligen väldigt nyfiken och synade noga varje steg jag tog i stallet medans han mumsade på sitt hö. Han kändes lite orolig. 
Klappade om honom, gav honom lite morötter och äpple sedan åkte jag hem.
Radion i köket är på och rapporter om stormen kommer hela tiden...
Hua... läskigt! :S
 
Får väl ge en rapport om gårdagen då jag red tillsammans med Jennifer i padocken. Jag provred Idun för första gången. Det var kul! Jag är fast beslutsam om att jag ska lära mig att rida denna komplicerade , envisa dam! ;)
Det ska gå! :) Jennifer fick provrida Tubbe... de såg fina ut tillsammans! Jättekul att se någon annan rida honom. Han var förövrigt riktigt rolig att rida igår. Han var ganska laddad... :b jag övade lite diverse... många galoppfattningar, lite skänkelvikningar, ökningar ja... lite allt möjligt. Han var med på allt och kvick & lyhörd.
Riktigt kul!
 
Jaja.... dax för en bit mat. :)
 
På återseende om jag inte blåst bort i morgon! ;)
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0