Utirtter & skänkelvikningar

Fy va jag har blivit dålig på att uppdatera känner jag...
jaja, jag hoppas de få läsare jag har kan stå ut med det ;)
 
Vi börjar med en rapport från träningen i torsdags. :)
Blev mycket övning på skänkelvikningar... som tillslut funkade helt ok i båda varven :D
Undan för vänster har varit lite kärv... men tillslut verkade det som att det lossnade lite.
Kände redan när vi började att det faktiskt var bättre än förut, så visst gjorde söndagens lilla träning nytta ;)
Var så nöjd med honom i torsdags... och till och med ganska nöjd med mig själv... :) (bortsett från mina fötter som inte ligger på rätt plats i stigbygeln alltid, men jag får stå ut med det)
Innan lektionen var slut övade vi 10 meters volter... vilket han med lite träning snart kommer fixa galant tror jag.
Han låg på en del under galoppjobbet i torsdags, kan ju vara lite därför det kändes som vi sladdade runt lite väl snabbt på den där lilla volten :b Avslutade lektionen med att rida en väg ur LA:1. 10 meters volt... sedan halvtigenom tillbaka... i galopp. (lite som en droppe blir formen på ridvägen om man ser den uppifrån ;) ).
Det gick det oxå... :D Så ja... även om jag inte hade det som plan så blir det ju säkert så att man startar någon LA:1 nästa år :D Iallafall mot slutet av året :b (här kör vi lång siktiga mål) *haha*
 
Ja det var träningen det.
 
I förrgår (fredags) skrittade jag ut en sväng. Det kändes lagom för oss båda.
Tubbis var pigg och glad, och blev jag det med. :) Tänk va lite hästumgänge kan göra humöret bra och kroppen 10ggr piggare än innan man kom till stallet... Hästar...  :) <3
 
Igår hann jag inte rida. Fodrade och släppte ut på morgonen... och städade lite i stallet, sedan åkte jag hemåt för att få i mig lite frukost :) Efter frukosten bar det av till HorseFarm:s ridhus i skogstorp, där det skulle vara hästloppis. Hade inga större ambitioner om att köpa något. Tyckte bara det var en kul grej att åka dit och se vad som fanns... detta var mitt första besök på en hästloppis. Träffade lite änniskor man kände, vilket alltid är kul. 
När det var dax att ge sig hemåt igen hade jag ändå fyndat ett regntäcke till Tubbe för 150:-...
fast jag fick det för 100:- ;) Superbra! Det han har nu tycker jag egentligen är för varmt...
så det här "nya" blir superbra! :)
 
Pappa & Patric kämpade med att byta vår ytterdörr till källaren igår. Vilket blev superbra! Äntligen kan man stänga dörren utan att behöva slämma igen den :) Underbart!
Igår kväll blev det mat och bowling på Bruket i Varberg med goda vänner. Lyssnade även på Järnet som var kvällens live-band! :) En trevlig kväll!
 
Nu efter morgonens fodring av hästar och frukostintag för mig, passade jag på att sätta mig här...
Patric sover gott fortfarande. :) Har betalt alla *svordom* räkningar... skönt att ha det överstökat!
Sen fick jag ju såklart äntligen en stund över till att skriva av mig här :)
 
Om en liten stund ska jag åka tillbaka till stallet och sällskapa Jennifer, och rida en sväng.
Lika bra att passa på när man ändå är uppe. ;)
 
Tjoho!
 
Avslutar dagens inlägg med en av mina favoritbilder på oss från sommaren 2013 :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0