Bra känsla!!!

Träningen igår var super kul!
Skillnaden på ridningen kännsjätte stor nu när jag börjat använda längre sporrar...
Vi höll gott tempo redan från början av lektionen. Så fort han kändes trött räckte det att läga till benen lite så ökade han farten igen! et är precis det här jag har velat komma fram till hela tiden!
Äntligen kom den räta känslan! Jag kunde sitta hyffsat bra... fötterna är lite ostyriga i bland men jag övar vidare och hoppas det ska bli bättre så småningom :)
 
Igår körde vi lite tempoväxlingar, skänkelvikningar och ökning på diagonalen.
Till en början kändes skänkelvikningarna tröga... när han ska tvära och det blir jobbigt stannar han upp och jag får inte riktigt fram honom. Så ska öva detta genom att rida rakt upp och börja göra en förflyttning åt sidan... för att sedan rida nåra steg rakt fram, och sedan flytta honom igen. Vet inte omni hajjade vad jag menade... *haha*
Är nog rätt kass på att förklara :b
 
Efter lite skänkelvikning övade vi på galoppökning på diagonalen eftersom det finns i LB:1 an :)
Ökningen funkar... men innan man kommer fram till väggen ligger Tubbe gärna ett steg före och byter gärna galopp innan man hunnit ut till spåret :b Bushäst! Så ja... det får vi fortsätta öva på ;)
 
Är iallafall super nöjd med gårdagens lektion! Det var jättekul! Äntligen är vi på g igen!
Börjar bli tagad inför nästa tävling nu! :)
 
Jahopp det var måndagen det...
 
Idag har Tubbe fått vila.
Tisdagar är ju numera uppbokade.... då är jag på ridlektion med Ebba :)
Idag red hon sin 3:e lektion och hon var jätte duktig. Ponnyturen kallas nybörjarlektionerna för riktigt små pojkar och flickor. :) Idag red dom ute på "terrängbanan" där de fick trava lite :) (med ledare) Ebba skrattade och verkade tycka det var skojigt! Hon fyllde 6år i onsdags och då fick ett par jättefina ridskor, som hon stolt visade upp idag ;) Patric var också med och tittade och njöt av lilla Ebbas glada skratt :)
 
Så ja... idag var jag i stallet vid 19 och matade min lille häst! :)
Just nu sitter jag vid tv:n i vanlig ordning och ser på Svenska Hollywood fruar, ett av mina favoritprogram.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0