Laddade batterier

Det är fredag.
 
Jag stannade hemma både ons, tors och fredag från jobbet.
När jag skrev här in onsdags var jag inte kaxig. Dödstrött... sov i princip hela onsdagen!
Så det var väl detmin kropp behövde lite vila helt enkelt.
 
Igår mådde jag bättre, fortfarande ganska trött men det kändes som att jag var påväg att hitta tillbaka till mig själv igen. Framåt eftermiddagen när jag kände mig pigg nog åkte jag faktiskt till stallet. Red ut en liten sväng med Emma utan nåra stora krav på varken mig eller Tubbe. Ååå va härligt var att få sitta i sadeln och njuta av det underbara vädret! Solen lyste och ibland kändes det nästan som en varm sommardag... det var nästan för varm med långärmad tröja! :D
 
Hästar är verkligen en bra medicin för själen! Jag mådde så mycket bättre efter den ridturen!
 
På kvällen skulle Jennifer träna hos Emily. Hade en liten fundering på att följa med... Emma med. :)
Så de plocka upp mig här utanför mitt hus 17.50 åså åkte vi mot Övraby :)
Hela Team Pixsjö :) eller ja Tubbe & Lukas fattades ju förstås. ;)
Idun var som vanligt en prinsessa <3 Ååå va fin hon är! :)
Jennifer red superbra och det kändes som att hon var väldigt nöjd efteråt med kvällens pass. :)
Härligt!
 
Måste komma igång med mitt lilla troll nu... nästa helg är det tävling! Då åker vi till Laholm och rider en LB:2.
 
Idag låg jag kvar lite extra i sängen och läste. Både ur Equipage (lätt bästa tidningen för oss hästmänniskor!) och sedan kollade jag lite i ett sortiment/info blad från Blomsterlandet. :)
Håller ju på at försöka planera hur trädgården ska se ut. Har ju gjort, och håller på att lägga igen lite land.
Jag hinner inte sköta det, tyvärr... det är bara att inse. Så de få rabatter som skall finnas framöver ska vara lättskötta och bestå av perenner. För er som inte har koll på vad det är så är detta återkommande, övervintrande växter :) Mina favoritblommor näst efter rosor är luktpioner! <3 Har några sedan innan och vill gärna ha fler, deras blommer är såååå fina! Får se... får väl ta i tu med detta framöver. :) Känns kul!
 
Red faktiskt idag oxå... nu senare på eftermiddagen.
Gick hyffsat... lite tjaffs hade vi... men inget jätte allvarligt. Han studsade och hoppade runt lite, men inget i jämförelse med vad han gjorde för någon vecka sedan ;)
Övade lite vägarna i LB:1... gick väl. Fast känslan har varit bättre om man säger så... ;)
Sen är väl jag lite ringrostig också för tillfället.
Får väl bli ändring på det i veckan...vi får åka till Emily och svettas. :b
Vi var ganska svettiga både jag och Tubbe efter dagens pass!
 
Efter att ha kommit hem och tagot en dusch satte jag mig här... kommer inte göra nått mer idag.
Pallar inte... nu blir det vila. :)
 
I morgon får Tubbe vila. Då ska jag och hans husse ut på en liten utflykt. :)
Vi ska till Väla köpcentrum har vi tänkt. Jag ska åka inom Hööks i Halmstad oxå... Nu ska det bli en ny hjälm!
Spännande! Återkommer väl under helgen med lite bilder kanske :)
 
Tills dess må gott!
 
Min allra bästa vän <3 och Tubbe mitt lilla troll :)
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0