Vinden har vänt!

Träningen i måndags var riktigt kul!
 
Inte för att vi övade på några avancerade rörelser eller så utan för att min häst skötte sig exemplariskt!
Jag red fram honom och han kändes väldigt mjuk och medgörlig med en gång...
Bad Emily sitta up efter en stund för att se om hon kunde bekräfta min känsla.
Det kunde hon! :)


På tisdagen ösregnade det... :/ så min tanke om att ta ett dressyrpass dog rät snabbt. 
I stället fick jag, tack var min fina sambo, ett galet infall.. jag fick för mig att jag skulle ut och springa! :D
Något jag aldrig någonsin trodde att jag skulle göra... ;) Så efter jobbet for vi till TeamSportia för att updatera min garderob med lite nya träningskläder... (något jag inte köpt sen jag spelade innebandy när jag var i femtonårsåldern.) Det blev tights, ett snyggt linne och et par shorts. Färden gick vidare till Intersport (hittade inga skor jag fastnade för på TeamSportia). Intersport hade ett par jag fastnade för direkt... tyvärr lite dyra enligt mig...
men det tyckte inte min underbara Patric... så han köpte dom till mig <3 Är grymt nöjd och tacksam!
Han vet hur man gör mig lycklig :)
Så efter att ha mockar hos Tubbe åkte jag hem och bytte om till träningskläder och så gav vi oss ut på en liten löparrunda. :) Kan ju säga att jag hade mycket bättre kondis än vad jag hade förväntat mig, så det kändes väldigt bra :)
 
Däremot har jag trots streching en gruvlig träningsvärk just nu :b men det kan jag stå ut med.
 
Red ett pass i padocken igår istället.
Känslan fanns kvar även då. Tubbe kändes jättefin! :)
Han protesterade inte överhuvudtaget utan vi jobbade på och var överens hela passet.
Var riktigt glad efter 35minuters dressyr. Nu känns det lite bättre inför söndagens tävling!
Det känns som att vinden har vänt! :)
 
Idag hade vi besök av Johanna igen. Även idag blev det lite hoppning.
Nu var han mycket mer allert än i söndags... han hoppade bla. studs idag. :)
Det är jättekul att se någon annan rida honom! :) Johanna gör det så himla bra!
Ååå va glad jag är över min lilla häst! :)
 
I morgon blir det lite dressyrträning igen hos Emily och ett litet bad ska han få sig.
 
Sen ska det bli lite fredagsmys med Patric och Molly oxå. :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0