Tillbaka i vardagen igen!

Då var semstern över och livet börjar återta sin normala gång med jobb och stalltider :)
 
Det fina vädret försvann med semestern... det har varit busväder med åska, regn och blåst i snart 1½ vecka...
La på Tubbe regntäcke igårkväll... det är jag glad för. Vaknade i morse av att det regnade så hårt på taket och rutorna att jag knappt hörde vad jag själv tänkte :O Dåönskade jag lite att han hade varit inne... men å andra sidan är han häst och de är tåligare än oss människor, så kanske tyckte inte han att regnet var lika otäckt och ruggigt som jag tyckte ;)
 
Åkte upp till Gavin i onsdags... så nu har min lille häst ordning på fötterna igen! Skönt!
Vet inte om jag inbillar mig... men han känns MYCKET bättre att rida nu när fötterna är fräscha och korta... och skorna sitter hårt igen ;) Var och red ut med två kompisar förra tisdagen... då kändes Tubbe bara lam och väldigt försiktig nästan lite tafatt... så kändes han absolut inte varken igår eller idag! För första gången sedan han var 4 år krånglade han då med lastningen den där tisdagskvällen... han ville inte gå på :O Vilket i princip aldrig händer nu för tiden... men jag fick övertalat honom tillslut, fick använda lite hårdare ton är normalt... men iband måste man ju det.
Dagen därpå när vi åkte till Gavin gick han snällt på igen! :)
 
Red igår för första gången på en vecka... jag och Frida (fd. jobbarkompis, Iduns medryttare) trotsade blåsten och gav oss ut igår. Vilken underbar häst jag har... trots att han vilat en vecka, och att det blåste nästan storm (kändes det som) så traskade han på precis som vanligt och rörde inte en fena. Har man världens bästa 6 åring eller? ;)
Även i dag blev det en utritt, denna gång tillsammans med Emma & Jennifer :) Det var mkt trevligt och Tubbe skötte sig bra idag med :)
 
Påbörjade en ny övning under dagens pass... 
Körde lite trav i väldigt sakta tempo, en form av jogg... sedan ökade vi från det, så att det blev kraftigt förlängda steg (typ trav ökning) nåra meter, för att sedan gå ner i jogging tempot igen. Så växlade jag nåra gånger. Det kändes effektivt för att träna både hans rektionsförmåga för skänkeln och för att få bakdelen att jobba. Ska testa det här lite oftare och se vad det kan göra, om det kan göra någon skillnad :)
 
Westernsadeln jag skrev om sist passade förresten inte... tyvärr. Lånade hem den förra veckan för att prova, lät Gavin ta en titt på det hela när jag var där. Men han tyckte inte den läg bra, risken för tryck verkade för stor... så det blev inget köp tråkigt nog. Jaja, det var väl helt enkelt inte meningen att vi skulle ha den ;)
 
Nu blir igångsättningen mera fullständig och vi kämpar på mot omgång två i Div 2 som vi är anmälda till, den är i Frillesås den 7/9. Tänker inte pressa Tubbe utan vi kör på fram tills dess i lugnt tempo, sen gör vi så gott vi kan på tävlingen och hoppas på ett gott resultat. :)
 
Helgen som gick tillbringade vi i sälen. :) Patric körde cykelvasan! En mountainbike-tävling på 9.5mil.
Det var kul att vara med och se detta... nästa år har jag planer på att köra halva vasan på 4.5mil :)
Vi får väl se. ;) Patric var iallafall jätteduktig och höll sin plan och tog sig i mål på under 4tim. :)
Härligt! :) Bra gjort!!! :)
 
Nu är klockan på tok för mkt och det är dax att lägga sig och sova.
Godnatt! :)
 
Avslutar med en bild från midsommar på mig, Tubbe & Oldsen :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0