En riktigt bra födelsedag och en ofrivillig avsittning :)

Veckan som gått har Tubbe vilat en hel del.
Red honom i tisdags. resten av dagarna har han vilat.
 
Han kan väl vara förtjänt av en liten mini vila nu... han har gått rätt mycket det senaste.
Nu inriktar jag mig på att lära känna och rida Idun så mkt som möjligt inför den 2:a Mars ;)
 
Red henne i ridhuset i onsdags tillsammans med Emma & Lukas.
Hon kändes riktigt fin i mitten av passet... jag var så nöjd så ;) Lät henne sedan pusta ut en stund och skritta... skit... detskulle jag ha låtit bli...! :S
För sedan var vi tillbaka på ruta ett igen när jag skulle plocka upp henne och avslutada passet med lite skänkelvikning... (som var tanken) Nä den planen gick inte i lås...
Fick börja om och göra massor av brott och i gångsättningar skritt-trav-trav-skritt... Får nog erkänna att då var jag lite lack på innombords på lilla prinsessan Idun ;)
Men efter  typ 10 minuters extra jobb kunde jag avsluta med att hon gjorde ok halter och inte körde upp huvudet när vi skulle sätta igång och trava... :) Så ja... det blev väl ok tillslut... även om det inte kändes så bra som det gjorde från början ;)
 
På torsdagen vilade båda hästarna och även på fredagen.
 
Igår red jag till ridhuset igen med Emma. Den här gången hade jag med mig gramantyglar...
Ville testa hur det kändes att ha dom på henne som en liten påminnelse om hur formen skulle vara.
Detta gjorde att hon inte kunde köra upp huvudet så högt och jag kunde lättare få tillbaka henne i form och hon kändes faktiskt mjuk! Kunde få avslappnad galopp i både höger och vänster (jag har haft svårt att få igenom hennes högra sida så att hon sedan slappnar av i galoppen)
 
Hon kändes helt enkelt mer avslappnad i kroppen... trots att hon då och då fick motstånd av gramantygeln.
Det kändes som att hon var glad och nöjd efter passet, hon frustade gott ;)

Så ja igår kändes hon bra!
 
Idag blev det en oplanerad utritt. Det var mysigt. Solen sken stundtals och fåglarna kvittrade. :)
Idun var glad och pigg som vanligt ;)
 
 
 
 
Efter det blev jag sugen på att rasa Tubbe oxå... med facit i hand såhär efteråt kunde jag väl hoppat över det.
Kunde ju räknat ut att han skulle vara som en studsboll eftersom han vilat många dagar och det typ blåste halvt storm idag. Men det bekymmrade mig inte när jag satt upp och gav mig iväg.
Hann nog inte mer än 50meter från stallet innan jag damp i backen *haha* :b
Kände att han var på sin vakt och kände såklart på mig att han säkert skulle hoppa till för en del saker under denna ritt... men trodde väl ändå att vi skulle hinna lite längre än så :b
Det var en fågel som rasslade till och flög ur en buske som fick honom på tårna och göra en VÄLDIGT tvär vändning/kast åt vänster... det hängde jag inte med på... tyngdlagen ville att jag skulle åt höger i detta läge... och åt höger hängde jag innan jag flög av. :b Landande inte så hårt, och som tur är har man ju väst så den tog nog den värsta smällen! ;) Är lite öm i högra skinkan... sådär blir väl ett gött blåmärke :D *haha*
Hoppade upp och red raskt vidare igen. (i hopp om att ingen såg vad som hände :b) Tog ungefär halva ridturen innan han slappnade av och slutade titta på en massa onödiga saker ;) Bushäst.
 
 
 
Nog om hästarna... har ju fyllt år oxå och det gjorde jag igår. ;)
Tror min födelsedag började firas redan i lördags. Det kändes så :D
Vi firade alla <3 dag på Grappa (en restaurang) i varberg där Patric hade bokat bord.
Där åt vi god mat och bara hade det sådär mysigt som man önskar att ha på just en sån dag :)
Kvällen avslutades med lite gos med våra kompisars supersöta hundvalp... en fransk bulldog :)
 
Igår var det då som sagt min 28:e födelsedag. :)
Den började perfekt med lite stallpyssel och ridning. Sedan fortsatte den med lite kalas här på kvällen med de närmsta. (Patrcis familj och min) vi smaskade god smörgåstårta och jag fick jättefina presenter. :)
Fick överdrag i linne till våra matsals stolar av mamma & pappa. :)
Av mormor och Ingemar fick jag blommor, pengar och mormors underbart goda bröd :)
Patrcis syster hade köpt jätte fräcka örhängen och en as läcker ring :)
Svärmor & svärfar kom med blommor och mysig ljuslykta :)
 
Hade en jätte mysig födelsedag och är så himla nöjd över dagen :) Har endast njutit av min 28:e födelsedag.
 
Vad fick jag av Patric då? ;)
Fick 10 superfina STORA rosor i fredags och en påse med olws osthjärtan :D Älskling vet vad jag vill ha :b
Igår fick jag en jättefin morgon/badrock *love it* och sen till det bästa av allt...
Jag har fått en resa till Turkiet. <3 <3 <3 Vi ska till solen!!! och äntligen ska jag få hälsa på en av mina allra bästa vänner som bor där sedan nåra år tillbaka! Detta måste varit en av de bästa födelsedags presenterna ever!
Tack Patric! Älskar dig!!!!!!! <3
 
Nu är det söndagsmys vid Tv:n som gäller med smörgåstårte-resterna från igår. ;) *mums*
 
Min finaste skatt :)
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0