Återigen ett roligt ridpass.

Dagarna segar sig fram på jobbet...
För jag går bara och längtar hem och till stallet hela tiden ;b Är man hästnörd så är man... *haha*
 
Hade ju som sagt en mysig utritt med Emma igår, idag blev lite ridhusridning.
Vi gav oss av alla tre (Emma, Jennifer & jag) , Tubbe var som alltid lite seg i starten... Han gick en bit bakom fjordingarna som höll ett friskt tempo. Kunde nästan fantisera lite om att Tubbe funderade över hur de små gulingarna alltid är så hurtiga... :b
 
Körde på lite samma ridmönster idag som det jag gjorde i söndags. Så det betyder lite skänkelvikningar mellan konor bland annat ;)
Jennifer och Idun tog nåra skutt över två hinder. Idun såg så lycklig ut :) Hon laddade och hoppade gladeligen allt matte styrde på. Hon hade nog längtat efter att få flyga över hinder igen!
 
Tubbe var bra sugen han oxå... och var gång jag red nära hindren eller styrde minsta lilla mot något av dom spetsades öronen och han var på hugget direkt ;)
 
Innan vi kände oss klara för kvällen så fick även Tubbe ta nåra skutt... ;)
Ååå va kul han tyckte det var! Jag tyckte såklart oxå att det var kul... men mindre bekvämt att hoppa med en dressyrsadel och långa läder :b *haha*
 
Under kvällens ridpass testade jag att rida igenom LB:2 programmet... :)
Visserligen stämde ju inte måtten eftersom det är ett 20x40 ridhus. Men det gjorde inget... jag kunde ju ändå få ett hum om hur det skulle kunna funka att rida det programmet :) och ja... nu är siktet inställt på tävling ingen.
För LB:2 verkar kul att rida :) Får kanske ta och anmäla oss till årets första tävling...  :) :) :)
 
Är inne i nått rus nu... ridningen bara flyter på och det känns (utan att vilja låta skrytig) så mjukt och "lätt" för en gångs skull.. Är som i ett litet lyckorus efter var dag jag har ridit min lille häst nu. *lycka*
 
Kort sagt... just nu älskar jag mer än vanligt att vara hästägare.
Tubbe är mitt lilla lyckopiller som jag sagt förut!!! :) :) <3
 
 
En härlig bild från en av höstens strandritter. Här med Carro & Santos :)
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0