Klinkbesök och sommarhetta.

I fredags var vi Kungssbacka Jag, Jennifer & Tubbe.
Det blev hältutredning med böjprov och röngen...
 
Tubbe skötte sig exemplariskt! Jag var en stolt matte vad det gäller hans uppförande. :)
Det böjdes, longerades, böjdes igen, bedövades... ja sådär höll det på några gånger innan det kunde konstateras vart hältan satt. Domen blev inflammation i vänster framknä + i båda framkotorna :(
 
För att kunna utesluta att det berodde på att något var fel i hans knä röntgades han också.
Bilderna gjorde mig lugn... det fanns inget som tydde på några fel på knäet!
Eftersom veterinären vi hade även kan kiropraktik kände hon igenom hans rygg... även ryggen kändes bra!
Det var bra besked och jag kände en liten lättnad efteråt.
 
Frågan är ju nu vad hältan egentligen beror på... det är något jag inte riktigt vet.
 
Ordinationen efter besöket blev boxvila 1 dag sedan utevistelse i liten sjukhage... och metacam i 10 dgr.
Han skulle även skrittas ca. 20 min var dag gärna 2 ggr.
 
Det visade sig rätt snart att i denna värme och med alla kryp klarade Tubbe inte av att vara i sjukhage.
Redan första dagen efter bara någon timma började han springa runt i hagen. :(
Så han fick komma in i stallet igen... så sedan i lördags har han stått inne större delen av dagarna.
 
I måndags tyckte jag så synd om honom att jag på kvällen släppte ut honom i en av de vanliga hagarna en stund. Han sprang ett varv och gnäggade lite sen var han mer intresserad av gräset. Gjorde samma sak i går oxå... Mår så sjukt dåligt inombords av att se honom trampa runt i boxen, som förövrigt ser ut som tredje världskriget efter en dag...
Han är ju häst... och han förstår ju faktiskt inte varför i hela friden han ska vara inne eller i en liten liten hage helt plötsligt... :( så i kväll blev han oxå utsläppt, med flugtäcke och flugluva. Han verkade nöjd och var stillsam så jag lät honom stanna kvar ute, Jennifer tar in honom lite senare under kvällen när hon ridit Idun. Tur man har så bra stallkamrater! :) Har inte blivit mkt promenerande för hans del... det har varit sjukt mkt kryp och igår drog ett åskoväder in över oss... så då kändes det inte heller riktigt aktuellt. De två senaste dagarna har varit helt galet varma... det har nästan inte gått att vara ute alls... 30 gradig värme och nästan inga vindar. :S För varmt om man frågar mig!!!
Vad det gäller hältan tycker jag man konstigt nog ser den tydligare nu än innan... trots att han äter metacam, men antar att det är för att han står inne hela dagarna och kanske blir lite stel också.. (?)
 
 
Nu nog om Tubbes hälta tills vidare, och över till Patrics överraskning... :) 
 
Jag blev ju "kidnappad" i lördags.. :)
Färden gick först till Kungsbacka där var vi inne och köpte vägfika, samt örhängen :D
Vi åkte sedan vidare mot Gbg... och jag hade ingen som helst aning om vart vi skulle.
Det blev lunch/fikapaus i Kungälv vid Bohus fästning. Mycket mysigt! :)
När vi sedan fortsatte mot Oslo funderade jag en hel del över vart vi egentligen skulle... hade ju fått order om att ta med mig badkläder så hade fundering om spa... men kunde inte komma på så många som ligger ovanför Gbg. Kanske skulle vi till Stenungsbaden? Hmm... nä inte det heller...
När vi kom till skyltarna som talar om att vi närmar oss vägfärjan till Lysekil började jag ana...
Kunde det vara så att vi skule vill Vann? :) Efter ytterligare några mil kände jag igen mig... vi var tillbaka på Vann som vi besökt exakt ett år tidigare. :) :) :) Det är ett spa som ligger i Brastad någon mil från Lysekil.
Vi checkade in tillsammans med ett helt gäng festklädda norrmän... det skulle nämligen vara norskt bröllop på stället just denna kväll. :) Mysigt!
Sedan kröp vi ner i badet på spa-anläggningen. Underbart! Efter någon timma i blöt var man helt avslappnad och nästan lite trött. Upp på rummet om bytte om till "middagsklänning och skjorta" sedan åt vi gillbuffé ute på hotellets altan. Vädret var varmt, en aning kvalmigt nästan... helt lagom när man ska sitta ute i klänning ;)
Maten var god och under tiden spelade en trubadur lite musik. Vi njöt :)
 
När maten och efterrätten sjunkit ner tog vi en promenad... Nu kommer vi till det som kom att bli den STORA överraskningen. Vi gick ner på bryggan och såg på när ett par människor fiskade... vattnet låg alldeles stilla.
Vi småpratade och fnissade lite åt min balansgångsliknanade stil över bryggans plankor (hade högklackat på mig) Vi stannar till, kramas lite och blickar ut över vattnet. Jag vänder på mig ett ögonblick för att se mig omkring... när jag lika snabbt vänder mig tillbaka har Patric börjat gå ner i nån konstig böjd ställning där på golvet, plötsligt står han på "knä", ..sträcker fram en ring och friar! Jag visste knappt vart jag skulle ta vägen.. först trodde jag nog nästan att han drev med mig, och började skratta lite. Men sedan förstod jag att han menade fullt allvar... så dom kom det några tårar istället. <3 Så från och med den 5/7 är vi nu förlovade.
Vilken överraskning! <3 Patric du vet hur man gör.... JAG ÄLSKAR DIG! <3
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0