Veterinärbesök

Efter långa och många funderingar fram och tillbaks om vem jag skulle kontakta,
fick jag tillslut gjort slag i saken igår.
 
Valde mellan: Slöinge Djursjukhus
                     Ugglarps gård (Hästklinik i Ängelholm)
                     Kungsbacka Djursjukhus
                     Helsingborgs Djursjukhus
 
Var mest inställd på att åka till Ängelholm, det såg väldigt fräscht ut där... men när jag sedan kom på att det finns en klink i Kba oxå ändrades funderingen och jag kontaktade en kompis som känner en av de anställda där.
Ringde och fick tid på fredag kl. 09.00. Hon som jag betällt tid hos är både veterinär och kiropraktor.
Så på fredag får jag förhoppningsvis ett svar på vad som är fel... och givetvis hoppas jag på ett positivt svar...
med det menar jag att jag hoppas såklart på att det är något som blir bra snart igen <3
 
 
Igår hängde jag hos Tubbe en stund. Kom på mig själv med att jag stressade i onödan när jag åkte dit.
Jag stressade för att kunna kom hem så snabbt som möjligt... för att göra vad då? Öh.. nä inget speciellt.
Så när jag kom till Tubbe bestämdejag mig för att bara släppa planen jag hade och bara försöka njuta av det fina vädret och av att jag faktiskt inte skulle göra någonting mer än att ge honom kvällsmat.
Stannade där ända tills klockan var 20.00
 
Det kan i bland vara svårt för människor som inte har samma intresse eller känner samma stress som jag gör i bland att förstå att man faktiskt behöver sin egna tid och att man inte alltid vill ha några måsten eller krav...
Att man faktiskt när man kan... vill vara för sig själv ibland och att det får ta den tiden det tar... utan att man ska känna sig stressad över att någon annan människa efterfrågar ens sällskap.
Just så kände jag igår... efter alla tankar som snurrat i min hjärna i minst 2 veckor nu, angående hälta, veterinärer ochså vidare så behövde jag släppa lite på trycket där uppe genom att bara strunta i klockan och helt enkelt stanna upp och njuta en stund av sommaren.
 
Just nu sitter jag i soffan... katten ligger intill mig och jäser på golvet... det är väldigt varmt i vårt vardagsrum på sommaren och idag är inget undantag ;)
 
I helgen ska jag ut på äventyr... har ingen aning om vart jag ska.... det är Patric som ordnat, och det ska vara en överraskning :) Spännande!
 
Sommarvärmen kom tillbaka nu i eftermiddag och jag längtar mer än någonsin efter min semester!
Men jag får hålla ut ett tag till... Tiden går kusligt fort så snart är vi där.
 
Två saker som jag varje år längtar efter, de två saker som verkligen får mig att känna sommarkänsla... dom är det snart daxFalterbo Horseshow och Wheels and wings! :)
 
Nästa helg åker vi till just Falsterbo! Oj va jag längtar ;)
Då ska vi kolla på eliten och bara ha det gött! :)
 
 
 
 
 
                    



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0