Fortsatt vila

Red i tisdags.... skrittade en ganska bra runda med en kompis.
Han kändes bra! Travade även lite lite för att se hur det kändes... och ja jo visst kändes det bra! :)
Fick en liten glimt av hopp där...
 
Åkte till Gavin å tisdagen. Körde hem till honom med Tubbe... det var en bit att köra, men det var det värt!
Tubbe fick nya skor och det var kul att se hur Gavin bodde, dessutom hade vi en trevlig kväll med massor av hästsnack! :) Med mig som sällskap hde jag min jobbarkompis Frida :)
 
Sedan hade jag fullt upp onsdag och torsdag så då fck han stå igen... men sen red jag lite i padocken på fredagen för att på riktigt kunna känna om han verkligen var så bra som han kändes på tisdagen...
Dessutom kanske han kunde vara mindre snubblig nu med nya skor.
Red unge fär 25 minuter i växlande tempo. Vänster varvet kändes rätt bra! :)
Men höger... det är fortfarande något som inte stämmer... han vågar inte ta för sig där och han slår irriterat med svansen... När det kommer till galoppen känns det som att han kryper ihop och hellre springer lite på snedden än att länga lite på steget och slappna av... Testade även lite längning i trav... där är det oxå lite stopp. Istället för att länga på steget framåt blir han struttig och stötig och länger nädtan inget alls... :/ Precis som att han inte vågar släppa på eller så är det som att det tar emot någonstans.

Snubbla gjorde han två gånger. Båda gångerna med bakbenen...
 
Usch... är djupt bekymmrad. :/
Den här veckan ska jag åka i väg med honom... men vart ska man börja...?
Någon tycker att jag ska kontakta en osteopat/kiropraktor
Någon tycker en veterinär.... och ärligt talat vet jag inte vart jag ska åka med honom.
 
Fick tipset idag om Ugglarps gård (hästklinik i Ängelholm). Kollade hemsidan och det känns bra och seriöst.
Tycker bara att det är lite långt att åka... men huvudsaken är ju att vi får ordning på vad som är fel och att mitt lilla bustroll blir bra igen. Får se vem jag ringer i morgon.
 
Igår flyttade jag honom till sommarhagen hos Jennifer. Han och Idun går där nu... I varsin hage! ;)
Ska åka dit sen om en stund. Han lär ju se ut som en tunna idag med allt gräs han hade att smaska på där...
Köpte en munkorg/betesreducerare på gekås i torsdags... kanske ska han ha den i kväll ;)
 
Har haft en lugn dag idag. Vilade i soffan hela förmiddagen... sedan var jag & Patric Falkenberg för att se när Emily och Zippo tävlade. Idag red de en FEI Intermédiaire I, resultatet blev 63.2% vilket Emily inte var jätte nöjd med... Zippo var inte riktigt med henne idag. Men jag tycker som alltid att de är jätte duktiga ändå <3 :)
 
Jaja... fortsättning följer.
 
 
Min fina lilla Tubbe... tänk om du kunde prata mitt språk så du kunde säga vad som är fel...
Blir bra snart... <3
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0