Sommaren är här!

Då är vi inne i Juni månad och sommaren är här nu...
Känns konstigt att kunna säga det... tycker nyss det var kallt och vinter, typ Mars :)
 
Seg uppdatering från min sida det senaste... som vanligt räcker inte tiden riktigt till. Men eftersom jag tycker det är kul att blogga vill jag ha bloggen kvar ändå. :)
 
Hur gick det på senaste tävlingen då? och vad har hänt det senaste?
 
Jo men tävlingen den gick bra... men vi kan ju börja strax innan den...
Jennifer skötte om att ge honom mat på tisdagen för jag hade lite annat att stå i... ganska skönt med en dags ledigt från stallet oxå i bland, tro det eller ej ;)
På onsdagen var det tänkt att jag skulle träna hos Emily. Kommer till stallet och tar in Tubbe. När jag börjar borsta upptäcker jag att han är rejält svullen i vb. Tar en närmre titt och förstår att det måste komma från det lilla sår som uppkom på insisdan av knät efter hans och Iduns lilla romans... (hon har antagligen sparkat hon med)
Tar ut och longerar honom... men märker endast en svag markering/stelhet i höger varv, i trav.
Beslutar mig för att lasta honom och åka upp till Emily ändå så att man kunde få någon annans ögon på det hela...
 
Efter longering hos Emily konstaterar vi samma sak... men beslutar oss för att jag ska ska sitta upp och skritta för att se om svullnaden går ner, om hältan blir bättre eller sämre. Efter att ha skrittat i ca 20 minuter utan större skillnad på svullnad eller stelhet... kör vi en liten lektion i skritt. Tubbe verkade inte så påverkad av det hela och han traskade på som vanligt. Jag var desto mer oroad... det här bådade ju inte gott inför helgens tävling...
och div 3 final! Efter lektionen blev massor med linement och kallt vatten. Stelheten märkte man ingen skillnad på.
 
Dagen därpå blev det väldigt lugnt. Skrittade ut en liten kort sväng tillsammans med Patric och Carillo :)
Fortfarande svullen... men lite mindre stel. Smorde in rejält med linement/kylgel igen... och såret fick sig en tvätt och en omgång med bluespray. Kändes lite dystert... skulle vi ens kunna komma till start på lördagen... ? :/
 
På fredagen när han kom in från hagen var svullnaden nästan helt borta till min stora gädje!
Red försiktigt i padocken och red igenom programmet bla. Han kändes bra!! Så jag chansade på att det skulle gå vägen och att vi skulle kunna starta. 
 
Lördagen kom och vi styrde kosan mot Kvibille där tredje och sista omgången i div 3 skulle avgöras :)
Patric var med som hästskötare och mental coach till Tubbe ;) Vi kom i perfekt tid för en gångs skull och man behövde inte känna sig ett dugg stressad. När jag red fram började jag inbilla mig att han kändes halt... men fortsatte att rida. Det var mina nerver som spelade mig ett litet spratt.
Han skötte sig väldigt bra min lille pålle... så var det vår tur att visa oss för domaren.
 
Allt flöt på bra... jag försökte rida nogranna vägar och hela tiden ligga ett steg före honom. Programmet den här gången var en LC:1 och övergångarna på medellinjen skritt-trav har jag tyckt varit svåra... så hade övat speciellt mkt på dom på fredagen och på framridningen. Dom kändes bra! och då slappnade jag av ytterligare lite till... under galoppdelen log jag.... och jag hann till och med höra att det var "Dancing Queen" som spelades i högtalarna... nynnade lite på den och red klart prorammet. Kände mig så otroligt nöjd efteråt! Jag kunde inte komma på att vi haft någon större miss... red u tmed ett stort leende och klappade Tubbe otaliga gånger och pratade med honom med min barnsligaste beröm-röst :b
 
När jag fick protokollet trodde jag knappt mina ögon.... Det visade 72%!!!!!! och därmed satte vi nytt personligt rekord :) Vi låg i täten... tävlingen gick vidare och det var många ekipgae efter mig... så det var ju långt i från avgjort. Men ju längre det gick... och desto fler ryttare som ridit hade jag fortfarande ledingen, och den höll i sig... Vi vann!!!!!! :) :) :) Kan nog knappt fatta det ännu!
 
Inte nog med det... laget tog en tredje plats under dagens omgång och det tog oss till en andra plats totalt i hela divisionen :D Kunde nog knappt fått med mig mer priser hem denna dag tror jag,,,,
En rosett i var kulör... 1 blågul, 1 blå och 1 gul! + ett skritt-täcke... första priset i klassen bestod av en flaska pommack :D, en säkerhetsväst och en påse med halländska sylter och marmelader! :) MYCKET FINA PRISER!
Tackar Lyngåkra ryttarsällakp för det! :)
 
Vilken revansch efter förra tävlingen som var ett fiasko... och efter oroligheterna som uppstått under veckan med ett svullet ben! :)
 
Förra veckan vilade han en hel del... jag hade så fullt upp med möten och grejer att det helt enkelt fick bli så.
Men det kunde han väl vara värd ;)
 
Red lite nu i lördags, då red jag och Emma ut. Både Lukas och Tubbe var ganska tittiga och tramsiga ;)
I söndags blev det hör och häpna... lite hoppning! :D Jag tänkte när Jennifer ville hoppa att jaja... nåra små skutt kan vi väl ta då... Det var buskul! Tubbe har blivit mkt bättre på taxeringen nu... och även om han skulle komma lite fel (pga. av trasdockan på hans rygg) så hoppar han verkligen och gör sitt yttersta för att vi ska över känns det som :) Det var bara att styra och hänga med... när hindren mättes efteråt hade vi hoppat nästan 80cm!
Vi som bara skulle skutta lite :D Ja... jo visst 80cm är väl inte jätte högt... men för en dressyrnörd är det absolut lagom ;) Kul var det iallafall! och jag tackar Johanna för att hon hoppar honom lite åt mig :) Det ger resultat... Tack Johanna! :)
 
Igår red vi lite dressyr igen. Tyvärr kändes Tubbe rätt trött igår och snubblig...
Tror till viss del att han rör sig lite sämre pga. av att han behöver nya skor... så hovslagaren är kontaktad :)
 
I morgon blir det träning hos Emily tillsammans med Jennifer.
 
På lördag är det dax igen... då ska vi tävla igen, denna gången i Hylte.
Denna gången ska vi rida en LB:2 :) Känner mig just nu ganksa lam i sommarvärmen och inte jättetaggad inför helgen... men det blir nog bra desto närmre vi kommer ;)
 
Bilder från tävlingen
 
 
 
 
 
 
 
 
TKRKs Div 3 lag 2014
 
fr vänster: Maria - Sir N
Annelie - Turbin
Linda - Britannica
Michaela - Royal Q
 
ingått i laget har även Jennifer och Idun, och Johanna & Axilia :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0