Dags att smaka på gruset igen

Har haft en riktigt bra helg!
 
I fredags var jag hästledig... Jennifer skötte om Tubbe åt mig. Skönt med lite semster. ;)
Då passade jag på att göra lite ärenden i stan... Patric skulle till frisören så vi tog en tripp in till centrum efter jobbet.jFick ett presentkort i julklapp. Detta skulle användas till att göra hål i mina öron... för det har jag aldrig haft några trots mina 28 år.... det har liksom aldrig blivit av. :b
Så nu hade jag en plan om att boka en tid för detta. Väl inne i butiken får jag reda på att de bara har drop in... på just fredagar, alltså kunde man inte beställa tid. Så ja... det var ju inte så mkt att tveka på...
Så nu har jag oxå hål i öronen och om några veckor kommer även jag att kunna använda örhängen :D
 
Efter stadsbesöket hade vi mysfredag här hemma med god mat och lite senare kollade vi på film. Deh här gången blev det  Disneys Frozen. Jättsöt film! :)
 
I lördags var det fullt ös. Då skulle Patric göra sitt första klubbmästerskap i Crossfit.
Dom slet som tokar allihopa och svettades floder... efter 2 wods (work out of the day) kunde man utse en kvinnlig och en manlig klubbmästare. Patric hamnade på en 5e plats vilket jag tycker var jättebra! Tror att även han var väldigt nöjd! Bra kämpat hjärtat!!! :) <3
Så den här helgen var det alltså inte hästtävling vi var på ;)
 
Efter Crossfit-tävlingen och en liten stunds vila hoppade jag i stallkläderna och begav mig till Tubbe.
Det blev en utritt med Jennifer & Idun. Allt gick jättebra, hoppade till och med ett hinder i skogen....
Han var lite tjurskallig och taggad stundtals... men jag var ändå rätt nöjd med honom när vi vände hemåt.
På väg hem blev han rädd för något och skyggade... precis som förra gången han gjorde på det sättet hamnade jag på sidan av honom och tillslut låg jag på marken... det blev till att smaka på gruset som man brukar säga ;)
Skadade mig inte. Blev lite öm i skinkan och har fått ett blåmärke på armbågen... Det pinsammaste var att en man i en bil fick bevittna detta mitt framför sin bil... Aja... jag bjuder på den. ;)
 
Lördagskvällen var lugn och vi somnade i soffan båda två... :D
 
Igår vilade han.
Jag jobbade i trädgården. Var riktigt sugen på en ridtur när jag kom till stallet fr att mocka och luncha... så var himlen blå och solen lös!
Men nä... fick stå över det. Fick iallafall gjort et bra jobb i trädgården, känner mig väldigt nöjd.
I bland måste man lägga ner lite tid på det man har hemma... :)
 
Idag blev det utritt med Emma & Lukas.
Tubbe var rätt spänd och fjantig under delar av turen. Även idag skyggade han för något (har ingen aning om vad)
Men den här gången satt jag kvar! Brukar inte skälla på honom för sånt, men idag blev jag as irriterad på honom så idag fick han lite skäll faktiskt.
 
Längtar efter onsdag.... då ska vi träna hos Emily...!
Behöver verkligen hjälp nu! :)
 
Det är inte kul att rida när man känner att man ite riktigt karar av att rida honom på det sätt man önskat.
Såfort jag tar lite i honom blir han sket sur! Varpå han studsar, frustar, fräser, galopperar på stället eller försöker resa sig... tröttsam. Samtidigt som han hittar saker att vara rädd för...
 
Har även efter låååång fundering tagit kontakt med en eventuell medryttare idag.
Hon kanske kommer och provrider redan i veckan. :)
Får hoppas Tubbe sköter sig då! Har insett att jag måste släppa mitt kontrollbehov lite... jag behöver slappna av lite mera i min vardag så en medryttare kanske vore en bra ide´. Nåja vi får se vad det tycker om varann. :)
 
Blir tidig sängång idag,  är väldigt trött!
 
Återkommer med mer läsning om nån dag.. nu somnar jag snart :D
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0