Solresa och tävling.

Det har gått ett bra tag sedan senast jag uppdaterade. ;)
 
Vi börjar där jag slutade sist... med havsritten.
Den gjorde vi i falkenberg på ringsegård tillsammans med Victoria & Crack. :) Tubbe var riktigt duktig!
Enda gången han var lite mesig var när vi skulle korsa de små "bäckarna" som mynnar ut i havet... där ville han inte alls gå över först... ;)
De var en härlig förmiddag, solen sken och vi hade trevligt sällskap. :)
 
Sedan helgen efter det var det dax... tiden var inne för resan till Turkiet!!!
Resan ner gick bra och flygningen gick bättre än väntat (jag gillar inte att flyga). Vi blev sedan transporterade till hoellet med buss. Vårt hotell hette Corolla, det ligger i Side. :)
Om än det var lite små mulet när vi kom lös solen igenom om tempen var väl kring 25 grader :)
Redan samma kväll gick vi den 3km långa strandpromenaden in till centrum för att träffa Tessan (en av mina bästa vänner som bor i Turkiet sedan 2006). Senast vi sågs var för ett år sedan ungefär. Det var en go känsla att äntligen kunna få ge henne en bamsekram igen <3
Hela veckan ägnades åt vila. Vi hade all inclusive så vi rörde oss mest mellan poolen, solstolen, restaurangen och rummet ;) Har haft dett riktigt gött...!!! På onsdagen åkte vi till Alanya med Tessan! Besökte en moské i Manavgat oxå... mäktig byggnad!
Tack Patric för at du gjorde det här för mig! Utan tvekan den bästa födelsedagspresenten! <3 Love u!
 
Tubbe då?
Jo han sköttes av Johanna medans vi solade oss utomlands. De hoppade och red ut lite. :)
Tack Johanna för hjälpen! :) Du gör det så bra! :)
 
Veckan som gick blev det mkt dressyr. 2 träningar hos Emily och även något pass hemma i padocken.
Tävlingen i lördags blev väl inte direkt som planerat.
Efter att ha haft en riktigt bra känsla på träningen i torsdags var jag rejält sugen på att tävla!
Det var nog däremot inte min häst...
Han var allmänt motsträvig och spänd. Minsta lilla fluga fick honom att tjura i hop totalt.
Han var ok på framridningen men långt i från bra! Väl inne på banan var han helt skogstokig, trotsig och busig...
Det blev verkligen ingen bra ritt och resultatet var vårt sämsta hitlls. Vi fick i hop 60% i en LC:1!!!
Efteråt bockade han till och med när jag travade ner honom... knashäst! :D
jaja... bara att ladda om till nästa tävling. Då hoppas jag han är sitt vanliga jag igen ;)
 
Denna veckan blir det lite paus från dressyren. Tror vi behöver det båda två ;)
 
Denna bilden togs i Skedala förra året  :)
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0