Sommarkänsla

Det är den 21 Maj och tempmätaren visar 24+ i skuggan kl 18.00!
Nice... det ger en behaglig käsla av sommar :)
 
Tubbe har sovit ute för första gången i år natten till idag. :)
 
Nu efter förra tävlingen har det varit väldigt lugnt. Vi har inte ridit dressyr nästan någonting.
Tror vi båda behövde en liten paus som sagt. Men i kväll tog vi nya tag... det blev ett pass i padocken tillsammans med stallkompisarna. :) Vilket gick bra... lite stretigt och tjurigt i början men jag lyckades komma ur det ;) I morgon blir det träning hos Emily igen... :)
 
Om två veckor är det final i Div3, vårt lag kom tvåa sist (trots min och Tubbes kassa uppvisning :b)..
Så nu får vi föska vara lika bra sista omgången så att vi håller i poängen :) Vore ju väldigt kul med en total placering i divisionen! Men det får vi väl se då, hur det slutar. Jag hoppas ju som sagt att vi lyckas prestera lite bättre denna gången jag och Tubbe ;)
 
Förra veckan när Johanna hade Tubbe fick han hoppa. :) Hon skickade en film till mig. Dom ser jättebra ut tillsammans! Superkul! Blir allt lite stolt över min lille häst :)
 
Kommer inte ihåg om jag nämnt att jag skaffat mig en ny vardagshjälm....?
Om inte så blev det iallafall en Lamicell hjälm från Hööks. Är super nöjd!
Har hela tiden tyckt att alla nya hjälmar (som typ Uvex) ser ut som cykelhjälmar och inte alls velat ha någon i den stilen. Men kom sedan på andra tankar... dom såg ju trots allt ut att ha väldigt god ventilation!
Så mja.. jo.... efter lite funderande och provande blev det en svart/silvrig Lamicell Transformer.
Är jätte nöjd! Blir inte ens hälften så svettig som med den gamla hjälmen... så tummen upp ett mycket bra köp helt enkelt! Dessutom är den väldigt bekväm! :)
 
En bild på nya huvudbonaden ;)
 
 
Jaha... nä vad ska vi mer berätta om idag då.. ?
Tog ut Oldsmobilen ur vintergaraget förra onsdagen. :) Vilken kick det är varje gång man startar upp den första gången på våren! Efter tredje försöket (utan vare sig kablar eller extra batteri) startade han!
När V8 mullrar sprider sig ett fånigt leende på läpparna och man känner sig barnsligt lycklig :D
Haha... tänk att man kan tycka så mkt om en bil! :)
Alla mina bilar är personliga för mig (har 3... 4 om vi ska räkna med Patrics oxå ;) )
Volvon är verkligen en trotjänare... med sina snart 40000mil på mätaren är han den som kuskar runt på mig, och i band Tubbe, i ur och skur, kallt som varmt... Visst önskar man i bland att man hade en nyare bil... men nä... Min 850 vill jag ändå inte skiljas från <3
 
Opeln av 1973 års modell fick jag ärva av min farfar när jag tog körkort 2005. Den är oxå väldigt speciell... kör inte med den så ofta. Men det är en rolig bil... även den är som en familjemedlem... med sin super gula lack sprider den alltid glädje!
 
Den tredje bilen är ju då Olden. Oldsmobile -1963. Han kom hit från USA 2007 och blev min samma år.
Det är en speciell känsla att åka runt/köra honom... han mullrar gott och liksom gungar fram på vägen... eller vad man nu ska säga... det känns väldigt mäktigt helt enkelt! :) <3
 
 
Nähä... slutpladdrat om bilar och hästar för ikväll. Dax att sova ;)
 
Godnatt :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0