Sista tävlingen för säsongen är avklarad.

Hösten är här och klockan är nu ändad till vintertid.
 
Sista tävlingsstarten för säsongen gjordes för två veckor sedan på Skultagården.
Hade en riktigt bra känsla inne på framridningen, han var mycket trevlig och uppmärksam på vad jag bad om.
Tävlingen skulle egentligen varit på Varbergs ridklubbs anläggning men flyttades i sista stund pga. av sjukdom.
Detta innebar att tävlingen nu skulle gå utomhus i stället.... vilket jag aldrig har något emot.
 
Men just denna dag var det ingen höjdare att rida ute eftersom det hade regnat hela natten...
banan var som en sjö!
Så känslan som fanns på framridningen var väl inte riktigt den samma när vi kom ut i slabbet på banan. ;)
Det var halt... och Tubbe snubblade till precis innan start, vilket gjorde honom lite osäker kände jag. Vi red så leran stänkte... och såg ut som om vi varit ute på en terrängritt istället för dressyr :D
Efter ritten var jag nöjd... med tanke på hur underlaget varit, hade vi verkligen gjort så gott vi kunnat och Tubbe skötte sig galant. :) Tyvärr brukar inte denna domare gilla oss... och det gjorde hon inte riktigt denna dag heller... så trots att min känsla var bra gav det "bara" 64%. Vi var väldigt många denna dag som red på runt 64% så även om marginalerna var små så gjorde dom mkt placeringsmässigt. Vi slutade på en 16e plats (av 32 startande) som vi delade med 3 andra ekipage. Trist när känslan var bättre... men men så är det när man tävlar i en bedömningssport.
 
Efter tävlingen nu har det inte blivit alls mkt dressyr. Kände nog att vi båda behövde en liten paus från det. Även om det är kul så behöver man omväxling :) Så nu har vi mest bara ridit ut.
 
I Torsdags red vi ut på kvällen tillsammans med två stallkamrater. Det var pannlampa, regnrock, och massor av reflexer på oss... jag skarattade för mig själv där vi flög fram över gusvägarna i mörket som några slags riddare med flaxande kappor och täcken på hästarna :D Pixsjös "nightriders" :D *haha*
 
Nästa söndag blir det lite äventyr trots allt, då ska vi på en årligahubertusen med ardennerföreningen.
Det ska bli kul och jag hoppas vädret är på vår sida ;)
 
Har verkligen varit sämst på att uppdatera här länge nu. Jag hoppas tiden ska komma tillbaka nu i höst/vinter till bloggen... för det är kul att skiva här för att sedan kunna gå tillbaks och se vad man hade för sig förra året till exempel :)
 
Jaja... jag återkommer inom kort med nyheter.
 
Just nu är det dax att fira söndagskväll med Patric och Molly <3
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0