Sadelbyte och tävlingsresultat.

Lite har hunnit hända sedan senast jag skrev.
Har hunnit med att hoppträna lite, byta sadel och vara på tävling.
 
Hopptränar gör vi onsdagar varannan vecka för Lina Bengtsson. Det har varit två väldigt roliga träningar och Tubbe känns fin :) Har fått beröm för hns lydighet, det är ju kul för det är den jag jobbar på vardagligen ;)
 
Det har även blivit ett sadelbyte. Började med att byta hoppsadeln, hur konstigt det än låter så är det ju den jag använder mest... (rider ut väldigt mycket) Så numera rider jag i en Prestigesadel. Är mycket nöjd, den är bekväm och jag tycker Tubbe verkar trivas oxå :) Det ligger i planen att nu inom väldigt snar framtid även byta den andra så att vi har en riktigt dressyrsadel snart igen :)
 
Så om någon ör intresserad har jag två Globus sadlar till salu. En Crincle och en Esparenza (har jag för mig att den heter). 
 
Förra helgen tävlade vi på hemmaplan. Jag startade som förklass en LB:1. Han var allt anat än go på framridningen... *suck* Vi fick bråka lite tyvärr... det här med kort dressyrform är ju inte herrns favorit.
Så första klassen blev det absolut inget bra resultat i! Dåalndade vi på ca. 64% med massor av missar. Han var som en gummiboll... och tyckte mest att vi skulle galoppera hela tiden :O
Han betedde sig även efteråt som om dett var hans första tävling... han stod och skrek i släpet som en tok... och försökte få kontakt med Lukas som hade hade sett precis innan vi lastade honom.
 
Som tur var hade hans sansat sig till andra starten... då red vi vår första riktiga LA:1 på tävling. :)
Nu kändes han mkt bättre och jag hade inte riktigt lika många missar denna ritt... Jag kände mig faktidkt riktigt nöjd efteråt :) Blev ännu gladare är jag sedan förstod att jag hade placerat mig :D
Med våra 67.7% blev vi trea! :) Kändes så himla kul!!! Blev jätteglad för detta resultat verkligen!!!! :)
Nästa dressyrtävling blir den 6 Juni i Frillesås.
 
Har även anmält mig till att rida KM hos Tkrk (min förra klubb) i hoppning om en vecka... ångrade mig nästan direkt när jag hade anmält mig :b haha! Men äh... det ska la gå det med :D
 
Man måste våga för att vinna... eller ? :D
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0