Tjejerna fick sina riktiga namn.

Efter förra veckans hoppträning med mera... Var det förra helgen dax för dop.
 
Våra små töser döptes i Tvååkers kyrka kl. 11.00.
Samtidigt döptes Liam, han är son till nåra bekanta. :)
Tjejerna var duktiga och ganska tysta i kyrkan... Ida sov igenom alltihop nästan ;)
Moa däremot kan ju inte missa något... så hon satt i mitt knä och spanade. Precis innan det var dax för själva dopet tyckte hon att det började bli lite tråkigt så då gav hon lite ljud i från sig. ;)
Hon gnällde även lite när prästen (Daniel Nelson) tog över henne för att döpa henne... men direkt när han höll upp henne mot församlingen log hon igen ;)
Ida, lugnet själv... sov som sagt. Ända till hon fick vattnet på huvudet... då vaknade hon till och funderade nog lite på vad dom hände... men hon sa inget förrän hon hölls upp i luften... då skrattade hon :D <3
Deras namn blev Moa Astrid Sofia och Ida Esther Maria.  :)
 
Tackar för alla superfina presenter som tjejerna fick. :)
 
Det var två trötta bebeisar och deras föräldrar som efter kalas med släkten la sig i sängen den kvällen.
 
Bilder från dopet. 
Moa Astrid Sofia
Ida Esther Maria
 
 
Veckan som gick bjöd på fint väder och jag och tjejerna var ute på promenad många av dagarana :)
I tisdags var jag på BVC. Först vägdes Moa (vågen var lite knas senast hon skulle vägas) sen gick vi på föräldragrupp. Det var en liten skara barn och föräldrar. Trevligt :) 
Ida låg i vagnen och tjattrade med sin lilla uggla som hänger där, under hela vistelsen.
Moa... hon sov... som en stock! :D Så det var väldigt ansträngande ha med dom ;) *haha*
Efter det tog vi en promenad igen... den andra för dagen. Vädret var super med sol och lite värme :)
 
I onsdags var det dax för lite dressyrträning med Tubbe.
Kan väl inte påstå att det gick så bra.. *haha* Hade en väldigt spänd och otålig häst... som absolut INTE hade lust att träna lydnad :b Att böja sig till höger.... det var strängt. Att låta matte bestämma allt är ju onödigt. ;)
Jag red som en kråka... kan ju i och för sig bero lite på sadeln oxå. Det är svårt att sitta ner i vanliga fall, men det är inte lättare i hoppsadeln ;) Studsade runt som en stolle. *haha* Jaja... i morgon ska vi på sadelprovning och då hoppas jag att vi hitar en dressyrsadel! Måste verkligen ha en nu!
Har super gulliga stallkamrater som erbjudit mig att låna deras sadlar tills vidare... vilket är jätte bussigt, men jag vill mest av allt ha en egen som både passar mig och Tubbe. En beg. Equipe vore drömmen....
men att hitta en sån... nja, den turen har jag nog inte.
 
I lördags hade vi besök av Alxandra, Andreas och lilla Amilia.
Det var väldigt trevligt och vi åt vi gott go mat som Patric fixat <3
Amilia och våra små damer är födda samma dag :) Vi hoppas att de tre ska bli goda vänner i framtiden <3
 
Red ut i gårkväll tillsammans med Jennifer. Vi tog en av de längre rundorna och var ute i nästan 1½ timma.
Blev mkt galopp. Till Tubbes glädje :) Vi har inte varit ut och ridit ihop på jätte länge... över en månad tror jag.
Min häst funkar allra bäst att rida ut på när Idun är med. Jag tror han litar på henne... för han är aldrig så tittig när jag rider ut med henne & Jennifer. Alla kamrater i stallet är bra att rida tillsammans med... men allra bäst funkar det med dessa två. Vi har samma upplägg/tänk när vi rider, håller ungefär samma tempo och är uppmärksamma på varann. Vi vet hur varandras hästar funkar i diverse situationer. och framför allt har vi alltid väldigt roligt och mycket att prata om när det blir skrittpauser :D Vi var mycket glada och nöjda alla fyra efter den stunden tillsammans. Idun var som smör i handen när vi var påväg hem, det syntes att hon var nöjd :) <3
Tubbe kändes avslappnad och väldigt nöjd efteråt. Härlig känsla. :)
 
Jag hoppas på att vädret ska bättra på sig igen så vi kan ta oss till havet inom det närmsta,
där älskar vi att vara! :)
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0