Sommar.

Efter förra tävlingen har det inte blivit mycket vettigt gjort för mig ädle springare.
Beslutade ganska direkt att han skulle få en veckas vila efter förra katastroftävlingen...
 
Han kändes verkligen inte som en lycklig häst den dagen så jag tror han behövde lite vila, så även jag...
Så det fick han. Sedan skulle han fått nya skor dagen innan midsommarafton.
Det sket sig eftersom Gavins bil gått sönder... Vi skulle höras efter midsommar, men hörde inte av honom...
Red lite, men bara utritt och i lugnt tempo. När det gått ytterligare en vecka kontaktade jag honom i måndags... bilen var fortfarande paj. Surt.. Tubbes fötter blir snabbt tråkiga om han går över tiden. Så även denna gång. Kontaktade en annan hovslagare som jag brukar ta hjälp av om inte Gavin kan. Hon hade väldigt mycket att
göra, men som det verkar så ska hon hjälpa mig. Tubbes baksko är nu lös...
och därav har jag inte ridit på snart en vecka. Känns sådär... :(
 
Så de veckorna som gått nu blev ju inte riktigt som jag tänkt mig... hade ju i planen att vi skulle hoppa en del och åka i väg och rida ut med lite vänner här å där på nya vägar. Men icke sa nicke.... otur som vanligt.
 
Jaja... nu pratar vi om något annat.
 
Förra helgen var hård för tvillingmorsan.
På torsdagen träffade jag två väldigt goda vänner. <3
Jag och Frida hade planerat en liten överraskning till Emily som nu snart blir mamma. :)
Frida hade lagat super god mat och vi hade köpt lite presenter. Det blev en mysig kväll och vi satt
och pratade om ditt o datt fram till närmre kl.01.00. Det kändes nästan som förr i tiden... så mysigt <3
Kom alltså i säng sent den natten... tror jag la huvudet på kudden vid 01.30.
 
På fredagen var det dax för galej igen. Denna gången en stor tjejfest med ca.60 personer.
Det var utklädningtema. Jag tilllhörde lag Jamaica och klädde ut mig med trasiga jaeans, skinnjacka, och en peruk med rastaflätor och mössa i rött,gult, grönt och svart. Mycket snyggt :b *haha*
Festen var rolig och även denna kväll kom jag sent i säng... *trött*
 
Lördagen spenderades med ett gäng tjejer. Då skulle vi ha möhippa för en kompis som gifter sig den 23 Juli.
Vi överraskade henne och kidnappade henne på hennes jobb med sång och bubbel. :)
Sedan åkte vi mot falkenberg för lite lunch innan vi tog med henne på poledance.
Det var svårt men jäkligt kul!! :) Kvällen spenderade vi sedan i Ullared på "en kväll i juni" som är ett dansbandsevent. JUst denna kväll spelade Arvingarna, Lars-Kristerz och Barbados.
Bruden fick en rolig kväll och vi likaså... partyt pågick till kl.02.00.
Landade hemma i min egna säng kl..03.30
 
Så som ni kanske förstår blev det inte många knop gjorda här på söndagen.
Det var mest gos med mina små gryn och Patric.
 
Kul men jobbig helg.. ;)
 
För en vecka sedan (2 Juli) blev Moa & Ida 6 månader.
Strax innan dess (29:e Juni) var det ett år sedan vi var på vårt första ultraljud och fick
reda på att vi väntade på två små skatter. <3 Det konstaterades då att jag var i V.9.
Det var så mycket känslor som passerade där i några dagar. Mycket lycka... men även oro såklart.
Men de här 6 månaderna har vekligen varit bland de roligaste vi upplevt.
Tjejrna växer och växer och jag vill som jag sagt innan bara bromsa tiden nu!
 
På midsommarafton åkte de i Oldsmobilen för första gången. Det verkade dom gilla...
dom tvärsomnade efter knappt 5 minuter :D Deras morfar ska hjälpa till att ordna ett takräcke så att vi kan ha med oss vagnen, för den får tyvärr inte plats i bagaget... :b
Så till nästa helg när wheels and wings stundar då hoppas vi att vi åker till området hela familjen med vagnen på taket. Och kanske att vi kan åka en liten sväng på crusingen på fredagskvällen... men det får vi se ;)
 
Får ju hoppas att vädret är bättre då än det var i onsdags när jag var på Falsterbo med Jennifer.
Då blåste det och regnade på tvären en stor del av tiden vi var där. Men det blev en lyckad dag iallafall.
Skulle köpa mig ett par Hunter-gummistövlar hade jag bestämt... det var det fler som hade... givetvis fanns det inga kvar i storlek 39. Hittade tillslut 3 par i en liten låda.... ett par röda som jag var påväg att köpa, men de hade färgskillnader som inte gick att putsa upp... därför avstod jag. Tog ett par gröna som låg i samma låda... kollade inte så ng utan tog dom och betalade, fick på dom och vi vandrade i väg. Senare under dagen visade det sig att jag hade köpt fel modell, dessa var modell vidare än de jag ville ha... (kan ju vara därför de låg i en egen liten låda..) Typiskt. Aja... kanske blir det bra det med. ;) Vi såg duktiga  ponnyryttare göra upp om segern i ponnyküren och sedan kollade vi på Huntingen. :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Spara
Petra
2016-07-12 @ 19:03:11

Ja nu får han se till att få nya skor så vi kan rida ihop :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0