Mål och delmål.

Det pratas ofta om att man måste ha ett mål med sin träning...
Vissa satsar skyhögt och sätter väldigt höga mål. Det är upp till dem.
 
Själv gillar jag inte att sätta mål som jag inte riktigt tror mig kunna uppnå. Det sätter för stor press på mig
och då blir det inte kul att rida helt plötsligt. Så jag sätter delmål. Just nu är målet att vi ska bli bättre
som ekipage och att LA programmen ska göras med bra procent i år och kännas bra.
Sedan tränar ju såklart på de rörelser nu som ingår i MSV C för det är nästa mål.
Mitt långsiktiga mål och önskan är att vi ska upp i MSV B och kunna göra byten.
 
För det är nog vad jag tror vi kan på klara av både kapacitetsmässigt och penagmässigt.
Sen är det ingen gåångartshäst jag har direkt... han rör sig bra, men inte så bra att det räcker så
långt i högre klasser tror jag. :)  Sen är ju inte jag någon elitryttare heller... men å andra sidan är
det ju inte det jag satsar på att bli. Pengar och tid spelar en stor roll i livet och jag har nog varken den tid
eller de pengar som krävs för att vi ska bli ett riktigt superekipage, det är därför målet "bara" ligger på
MSV B för det är väl vad vi kanske kommer kunna uppnå någon gång :)
 
Tubbe är inte den enklaste hästen heller... han är ganska liten och nätt, trevlig modell helt enkelt.
Ser nog ganska lätt ut att rida, men det är han inte alltid. Han har lite nerver... och antingen så är det precis vad man behöver ibland, eller sååå blir det liiite för mycket i bland för hans lilla hjärna och det slår över lite. ;)
Just nu är det ju snart dax för fällning och sommarepälsen är i tillverkningstadiumet...
Det gör honom till en ganska gring grabb.. petar man lite för mycket på något ställe han innte uppskattar(mest vid ridning.) kommer det ett litet bakben eller så läggs öronen i en väldigt bakåtstruken stil och han surnar till rejält. ;)
 
Har haft lite otur de senaste. Först S40 in som pajjade på motorvägen... kostade 4600:- att laga...
Sen tappade Tubbe en sko, men det gick att rida i ridhus de dagarna vi väntade på hovis. I förrgår ringer Camilla medryttaren och säger att hon står med Tubbe i hagen och att han trampat av sig en baksko, och att det ser ut som att han fått in tåkappan i hoven... för han vill inte stödja på den. Huhjeda mig tänkte jag, packade in ungarna i bilen och for dit. Som tur var satt den löst och med lite råd från hovslagarn drog jag av den, och han haltade inte. Kappan hade alltså inte satt sig i hoven... tur.  Han skulle skods om igår så det ver ju ingen katastrof. Meeen.... så blev det inte.  pga. av migrän.
Så vi tog en tur till ridhuset så att han fick motionera... det gick fint. Idag var meningen att jag ska till Emily med honom i eftermiddag... Svärmor kommer alltid på fredagar och är med Moa & Ida så då brukar jag ha stalleftermiddag  :) Meeeen inte idag... pga. ja.... vadå... jo migrän här med.
Usch tycker synd om dom, migrän är ett helvete :(
Mina planer går inte riktgit i lås känns det som. ;)
Aja... mamma kunde ev. ha tjejrna i eftermiddag så att jag kan åka i väg, vi får väl se.
Nu hoppas jag turen vänder snabbt, för på onsdag ska vi löshoppa och det vill jag verkligen att han ska
vara med på. Förra gången missade vii ju det pga. ringorm. :/ Så ingen mer otur nu... please! <3
 
Annars är väl livet som vanligt. Har varit hemma i två veckor nu... ångesten över att gå till jobbet på måndag börjar krypa på redan... VILL INTE. Det känns ganska m,eningslöst att vara där... som jag sagt innan.
Motivationen är verklgen kass. Jag gör det jag ska men knappt inget mera. Finns ingen ork eller lust.
Tur man har ett gäng goa arbetskamrater i lallafall!
Jobbsökandet går det sådär med. Jag har varit as motiverad att söka och stod i startgroparna att ge mig ut... men jag vet inte vad som hände. Helt ärligt tror jag att min jobbcoach dödade lusten lite.
Vi får se... det kanske vänder till veckan när jag kommer tillbaka till jobbet igen och inser att jag måste därifrån.
 
Avslutar med en av mina favobilder som togs för ca. ett år sedan nu. <3
 
Mina små gosenosar. Älskar er <3
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0