Tappsko och mjölktänder.

Ja det är väl ungefär det som har präglat den här veckans tankar och somnbrist.
 
Kom till stallet i torsdags och tänkte ge min fyrbente vän lite motion.
Är sååå otroligt less på att rida i mörker och ensam. Det har blivit så några gånger nu den senaste tiden...
Därför hade jag en tanke om att åka till ridhuset denna kväll, eftersom vi nu har fåt klarteckan om att
vi kan börja ge oss i väg med viss försiktigthet såklart (pga. ringormssmittan vi haft i stallet.
Planen om ridhuset blev självklar ganska snart eftersom Tubbe hade trampat av sig en sko.
Naturligtvis den vanliga... höger fram. *suck* Aja, har ju varit förskonad från tappskor länge denna höst
så det var la inte så farligt egentligen. Det dryga är mest att om inte Annika kan omma och sätta
dit skon inom de närmsta dagarna blir det svårt att rida, då måste jag i princip åka till ridhuset varje dag :O
 
Jaja... hur som helst. Åkte till riduset och red.
Tubbe var pigg som tusan och jag fick mest sitta och bromsa *haha*
Det gick bra iallafall och snäll som han alltid är så var det inga som helst problem att lasta och åka i väg själv.
Han gör allt enligt vår vanliga rutin <3 Han är verkligen en riktigt bra häst! :)
Han gick väl inte super lydigt som ni förstår under ridpasset, men det kändes helt ok för att
vara första gången sedan oktober vi dressyrade. ;)
Den nya motivationen jag fick av förra helgens ridtur med Jennifer håller i sig.
 
Efter att ha fodrat och släppt ut i morse åkte jag på hemvägen inom ridhuset och kollade lite.
Där var det idag träningar för ett gäng ponnytjejer som ska satsa på lag SM i fälttävlan.
Såg bara ett ekipage träna dressyr. Kände direkt att jag ville träna. Så efter styrelsemötet i
eftermiddag kommer jag nog ta Tubbe med mig till ridhuset :)
Han måste ju ha motion och det funkar inte ute just nu som sagt.
 
Annars har det varit en ganska tuff vecka vad det gäller nattvila...Särskilt för far i huset.
Moa och Idas små hörntänder håller på att ta sig fram och det har gjort att dom sovit otroligt
kasst den senaste veckan och dessutom varit kassa i magen oxå. De har vaknat flera gånger per natt och gallskrikit och inte velat sluta. Behöver jag säga att vi varit trötta...?
Natten till i fredags sov de äntligen nästan hela natten! De vaknade nog bara en gång tror jag,
och då var det bara nappen som fattades sen somnade de igen. Så nu hoppas jag att det är på bättringsvägen.
Har sett att Moas tänder kommit igenom iallafall... :)
 
Igår tog vi en tripp till IKEA hela familjen. Mest för att titta... det är mysigt.
Dock var det väldigt mkt folk där igår... men det gick bra ändå. :)
Med oss hem fick vi en slags förvaringshurts som skall stå i badrummet och hålla reda på
våra nytvättade badlakan. Blev väldigt bra. :)
Ska även möblera om och greja lite på övervåningen... bland annat byta tv-bänk.
Det har vi pratat om ett tag. Vet vad jag vill ha så det är bara att leta. :) (på loppis, ska vara ett äldre skåp)
Så min säng som stått däruppe som extra bädd kommer oxå få ett nytt hem,
i grannarnas sommarstuga, och ge plats åt lite andra möbler, kanske en bokhylla eventuellt.
Vi får se. Det finns planer. ;)
 
Ett röj på vinden ligger oxå i planen. Är inne i nån form av städperiod.
Har röjt en hel del här och var och är bara sugen på att röja mer!
Det känns bra när man kört i väg saker till både tippen och loppis.
Det känns rent och fräscht på nått sätt... 
 
Jahopp nähä.... strax middag. Moa och Ida sover lite så passade på att sitta här ;)
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0