En liten gnista av hopp :)

Igår var det midsommarafton...
Hur kunde tiden gååå sååå fort?? :O
 
Veckan som gått har jag haft fullt upp... igen.
Har målat husgrunden på vårt lilla slott här på Höråsen. Det blev en grå nyans och det blev riktigt bra tycker jag.
Häckarna hann jag även med att klippa. Så lite midsommarfint var här allt igår när våra familker var här och firade midsommar, åt gott och var uppe vid midsomarstången och dansade :)
Vi hade rest vårt fest-tält, och vi hann precis äta middagen och barnen fick dansa lite kring midsommarstången, sen lagom till vi hade satt oss i tältet och skulle äta jordgubbar och glass. Då kom regnet... och det var rejält.
Det är mysigt när det smattrar på tältduken :)
 
Efter all mat och efterrätt begav sig gästerna hemåt runt halv fyra och en timma senare var jag och matade min käre fyrbening. Han lyckades med konststycket att bli rädd för något och ta sönder övertråden till öppningen i hans och Carrillos hage. Så det var bara att ta fram grejer och laga... ;)
 
Jaja... väl hemma var det dax att förbereda inför kvällen gäster som vi skule grilla med.
Det serverades färskpotatissallad, kall sås och grillat, samt vitlöksbröd :)
Vi hade en trevlig kväll och Moa och Ida fick leka med både kusin Lovis och kompisen Älsa så länge de orkade... fram till 22 ungefär. :)
 
En bra midsommar helt enkelt. :)
 
Ikväll ska vi ha lite eget midsommarmys med god mat igen :)
 
Tubbe fick motionera lite idag. Longerade för andra gången med nya träningsgrejen.
Det känns bra och jag tror nog att det gör lte nytta... för antingen så är det jag som inbillar mig eller så blir han faktiskt ganska trött och jobbar i ett saktare tempo nu än förut. Nya prylen är väldigt simpel...
Man skulle nog kunna säga att det i princip är en täckesgjord i resår med två karbinhakar.
Dett fästes först i en ögla på longergjorden, runt rumpan och sedan i en ögla på andra sidan av gjorden.
Det här fungerar på samma sätt som ett equiband ungefär.... enda skillanden är att det inte finns ett band till att spänna under buken som det gör på equiband. Sedan kostar deta här 169:-... Equiband kostar 2700:- !
Så det käns värt att pröva detta och se om det kan hjälpa till att bygga ryggen lite bättre. Planen är att använda det 1-2 ggr/vecka. Tubbe är duktig och jobbar bra i det så nu känns det som att glädjen börjar komma tillbaka igen... Känns det inge vidare i ridningen så kan man ju glädja sig åt att det här går bra iallafall :)
 
Var förresten på arbetsintervjuw i torsdags morse.
Det kändes bra och jag är nöjd med min insats. :)
Om det leder till jobb återstår att se... de skulle återkomma i veckan.
Dessvärre är det ju extrapersonal de söker och det kommer ge jobb fram till och med december.
Arbetstiderna kommer vara .08.00 -16.30.
Åter igen har jag börjat fundera kring stallplats och inser att (beroende på vad för jobba jag får såklart) så kommer saker och ting att förändras till hösten och jag kommer behöva mer stallservice tror jag om jag ska kunna ängna den tid jag vill åt Tubbe och ändå orka med att sköta jobb och hem, samt mina små busungar.
Så ännu en gång florerar tankarna kring vart man skulle kunna tänkas flytta i såfall...
I nuläget finns det inget ställe här runt omkring som jag verkligen jättegärna skulle vilja flytta till.
Men som sagt allt beror ju på vad för slags jobb jag får oxå... men jag håller ögon och öron öppna tillsvidare.
 
Nu ska vi strax äta och fira midsommardagenskväll. <3 :)
 
 
En gammal bild på mig, Tubbe och Oldsen som är tagen på midsommarafton 2014 :)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0