Hemma igen

Då var det min tur att vara hemma med barnen igen efter att ha jobbat en vecka.
Skönt, trivs ju som jag sagt innan alldeless utmärkt med att vara hemma och gå här och greja.
Fixa tvätt, städa, leka med kottarna åka i väg på nån liten utflykt m.m
Det gäller ju att njuta... det är ju inte så länge till det kan vara såhär.
 
I Augusti ska de skolas in på förskolan. Närmre bestämt den 29:e.
Vi hade turen att få plats på just den förskola vi ville ha dom på :) Underbart!
 
Förra helgen var jag på den så kallade barnmarknaden i varberg och fyndade lite kläder till kidsen.
Även om vi har mycket, och har fått massor av kläder av vänner och bekanta, varts barn växt ur... så är det alltid kul att få köpa lite själv oxå. Det blev en kasse för ca 400:- och då fick de även två par skor var :)
 
Helgen som gick nu var vi och badade på Klitterbadet i lördags. Det var lajbans tyckte tjejerna.
De busade och lekte i 1 ½ timma... sen orkade vi vuxna inte mer :D *haha*
Det är ganska krävande eftersom man hela tiden måste vara på helspänn och ha koll så de inte hanmar under vattnet. ;) På kvällen hade vi gäster. Ann, Jesper & Älsa. Det var en mycket trevlig kväll med mat, godis, melodifestival och barnlek. Moa & Ida var nog ganska trötta för mellan 20-21 blev dom så gnälliga att vi beslutade oss för att försöka lägga dom (brukar inte gå när man har gäster). De åt sin välling och somnade bums... sedan sov de hela natten fram till kl 06.00. Så nog var de trötta... :)
 
Igår red jag. sedan spenderade jag resten av dagen här hemma. Var ute med kidsen en stund efter kl 15 och tog ner ljusslingan och tog bort granriset som vi hade som pynt här ute vid jul...
Julen vara än till påska... eller hur var det... ? ;)
 
Vad det gäller Tubbe så är vi inne i nånslags riktigt nice flow nu. Han har varit supertrevlig att rida i två veckors tid. I onsdags gav vi oss upp till Emily i snöväder för att träna lite. Hon red honom... för att jag ville att hon skulle se om hon kände nån skillnad... och det gjorde hon. Visst... han bråkade ju liote med henne eftersom hon kanske kräver ytterligare lite mer än mig... ;)  men han gick riktigt bra. Red sedan i ridhuset  på Olse ,på torsdagen och han var riktigt bra då med! Jag önskar att delar av den känslan kan infinna sig på söndag när vi ska på programridningen, för det hade varit väldigt bra för mitt självförtroende tror jag. :)
Känner mig taggad och ska plugga program på kvällarna här :D
 
Igår red vi ut. Han var taggad på ett sådär alldelss lagom sätt. Kunde gasa på rejält för att sedan ta tillbaka och samla ihop honom. Det kändes inte ens stretigt, han lydde exakt min önskan. Det var en såndär stund igen när man inte vill sluta rida. *glad*
 
Tjejerna sover just nu och det borde även jag göra. Är as trött... fråga mig inte varför men det är jag.
 
På förmiddagen var vi och hälsade på hos Amilia och Alexandra. Det var lika trevligt som alltid.
Tjejrrna busade och lekte. Så himla mysigt att vi har ungar som är födda samma dag :) <3
 
Nä.. om jag skulle vila två sekunder innan de vaknar igen. ;)
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0