Fortsatt lugnt

En vecka har gått och det är fortsatt lugnt.
Tubbe verkar ha funnit sig i att flytta.
 
Han älskar hösilage... och får han välja så äter han hellre det än sitt superfina hö :O
Allt har gått bra hittills somsagt och han sköter sig bra, vi jobbar nu på att ha bädd i boxen...
vilket aldrig funkat förr., men som nu inte verkar helt omöjligt.
Vi har ridit i ridhuset några gånger nu, har även longerat.
Igår red jag ut, solen sken och det var riktigt fint höstväder, härligt!
 
Flytten till Smedagård känns bra, men jag saknar såklart vännerna i pixsjö.
Att inte träffa Jennifer på veckorna känns jättekonstigt. :(
Önskar sååå att hon hade varit med mig hos Wille & Eppie.
 
Det blev ett pass i ridhuset i kväll.
Kan inte riktigt sätta fingret på vad det är... men Tubbe känns väldigt loj i ridningen mot normalt och väldigt oengagerad. Svårt att förklara, men han känns väldigt slö helt enkelt. Han verkar jättepigg i början av ridpasset, men så snart vi kommit igång tryter den energin och han känns dom en betongklump i benen.
 
Mitt självförtroende är fortfarande på botten när det gäller dressyren, och det ska inte mycket till för att jag ska känna mig värdelös, tyvärr...
Att tävla känns sååååå långt bort i dagsläget, samtidigt dom att jag är sugen också.
Red tillsammans med Wille ikväll. Han gav mig lite inputs och tips på hur jag skulle kunna göra för att få Tubbe
att aktivera bakbenen (vilket han behöver verkligen). Så det övade vi på i kväll. Samtidigt som jag vill lära mig massor är det bland svårt att ta instruktioner av någon jag inte känner så väl... Jag har lätt för att ta det som kritik istället för att se det som positivt. Det är något jag behöver jobba med. Jag behöver lära mig att tänka annorlunda helt enkelt. Kul att få någon annans synpunkt iallafall :)
 
I morgon är det Camilla som har hand om Tubbe och jag har hästfritt. Det är sååå mycket värt att ha hennes hjälp! Jag är sååå tacksam! <3
 
 
En gammal bild från 2015 när jag var gravid. <3
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0