Förkyld.

Oj Oj... har åkt på en go förkylning. Nån mer som har det? ;)
Nä skämt å sido så verkar var och varannan människa vara förkyld just nu...
Jaja inte mycket att göra åt... bara att gilla läget. Har sluppit feber iallafall :) *tummen upp*

Har inte hunnit eller orkat uppdatera så mycket denna vecka.

Får väl börja med tisdagen. Då hade jag med mig en kompis till stallet. Emma heter hon. :)
Hon följde med ut på en skritt runda. Jag red Tubbe och han red Caesar. Gick jättebra!
Vi red förbi en stor skotare (skogsmaskin... för er som inte har koll ;) ) Var lite osäker på hur Tubbe skulle tackla den...  men snubben som körde var en förståndig människa nog att stå stilla när vi gick förbi. Det tackar vi för!
Det borde finnas fler sådana trevliga människor :)
Blir alltid lika glad och tacksam när man är ute och rider och folk visa hänsyn genom att sakta in/stanna bilen,motorcykeln eller maskinen de kör i.

Man träffar på lika många super trevliga människor där ute... som man träffar på rötägg med!
eller vad säger ni?

jaja... åter till min vecka.

I onsdags var jag som en klubbad säl... super förkyld och trött! Så då fick hästarna stå. Jag orkade inte rida. Mockade endast.

Igår red jag ut en sväng på Caesar. Blev ingen jätte lång runda. Vi skrittade ut ca 40 minuter. Tubbe fick ledigt.

Från och med i dag och större delen av helgen verkar det som att det ska blåsa kraftigt!
Framåt lördag/söndag även storm! :S Jag som hatar storm! Har fortfarande obehags känsla från när Gudrun drog in här över 2005. Fy tusan va det blåste... det var verkligen otäckt! Det kändes som att lägenheten vi bodde i då skulle förlora sitt tak. Så om det lät så mycket i den... hur mycket knakade det så inte här i huset? Läskigt!

Red inte idag heller. Mycket på grund av blåsten...!
Så det blev stallsysslor idag igen...

Nu väl hemma i värmen igen ska jag hänga upp julgardinerna och sätta från alla ljusstskara och stjärnor som ska pryda våra fönster i jul.

I morgon blir det STORT kalas! Då ska Jennie fira sitt 20:e år genom en stor fest tillsmmans med sin bror Joakim(som fyllt 25) och sin pappa Gerry (som fyllt/fyller 50). Så det blir en brakfest med runt 160 pers! Kommer bli kul!

Ikväll blir det oxå lite kalas... fast på lite mindre nivå ;) Vi ska träffa Emily (min bästis och tränare) och Eric. :)
Kommer bli mysigt!

Ganska tråkig uppdatering idag kanske...? Jaja... man kan inte vara på topp alltid ;)

See you later!



Emily & Zippo (e. Scandic)

Lina
2011-11-26 @ 19:00:36
URL: http://ourhorses.blogg.se/

Nu är det bara några dagar kvar på vår tävling! Du har chansen att vinna ett presentkort på 500 :- hos Jump Inn. Klicka på länken för att delta!



http://ourhorses.blogg.se/2011/november/bloggtavling-vinn-ett-presentkort-pa-jump-i.html



- ourhorses




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0