Regional debut

Kan ju säga att det kändes inte alltför ljust inför söndagens tävling efter att jag hade tränat i fredagskväll...
 
Träningen i fredags var jätte jobbig mentalt... mitt självförtroende sjönk en hel del.
Tubbe hade en dålig dag eller något och krånglade och var spänd. Det som jag hade tänkt skulle bli ett lungt och roligt pass med fokus på LB:2 ans vägar. Lite finslip helt enkelt... men nä så blev det inte.
Efter en timmas pass hade vi traglat diverse i ridhuset och fått ridit igenom programmet.
Men det kändes inge bra...

Tubbe fick slutligen ett bad edan åkte vi hemåt. Kl.22.15 var jag hemma på min egen gårdsplan.
 
På lördagen blev det enklare dressyrpass i padocken. Vilket som tur var gav en mkt bättre känsla än dagen innan.
Han gjorde i princip allt jag bad om... utan att stressa upp sig för mkt.
Tubbe fick sina knoppar och 19.00 var jag påväg hem. Det blev tidig sänggång i lördags.
Kl. 05.00 skulle hästarna ha frukost dagen efter. :) och 06.15 var planen att vi skulle åka från stallet.
 
Kl.06.30 på söndagsmorgonen är Tubbe lastad och jag och Patric är påväg med honom mot Laholm.
Det var nu dags för oss att göra debut regionalt. :)
Efter en liten felkörning kom vi fram till tävlingsplatsen; Laholms lantliga ryttarförening.
 
På framridningen kändes han rätt okej. Bortsett från att han hostade ett par ggr :S Super pinsamt!
Det blåste väldigt mycket, men han brydde sig faktiskt inte så mycket om att det vajjade i saker och ting runt banan. Det gjorde att jag kände mig lite lugnare.
 
Vi hade startnummer 2. Tittade lite på henne som red innan mig... och det såg bra ut!
Sen blev det min tur... det kändes bra. :) Efter lite mindre än hälften av programmet kände jag mig redan nöjd... så då kunde jag börja le på riktigt. :)
Jag tyckte verkligen att vi gjorde vårt bästa, trots att domaren vil att vi ska satsa mer i ökningarna ;)
Nä jag var helnöjd efteråt. :)
 
Efter att ha lastat Tubbe igen och sedan fått se mitt protokoll och mina procent började vi följa resultatet via equipe i mobilen. Jag låg länge kvar på en andra plats som sen blev en tredje. Där låg jag kvar tills det bara var 2-3 ryttare kvar. Tillsist blev jag nerputtad till 4:e plats och där stannade vi :) med 65.8%!!!
Härlig känsla! Vilken lyckokick! :D
 
Så trots en skitjobbig träning på fredagen vände det och vi tog en placering till och med i vår första regionala start :) *wiiiii* Det här behövde verkligen mitt självförtroende som inte varit på topp det sista.
 
Tack Emily för att du alltid stöttar, peppar och kommer med idéer! Även när jag är som mest pesimistisk och besviken! <3
 
I går fick han vila. Det var han välförtjänt av. :)
Idag red vi ut en runda. Det var riktigt kul! Han var precis sådär jag lagom pigg och allert!
Härligt!!!!! Att vädret dessutom var helt fantatiskt det gjorde ju inte saken sämre direkt ;)
 
I morgon blir det ett litet dressyrpass igen. :)
 
 
Bild från söndagen i Laholm. :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0